Dionisyan - The Mystery of Faith

Dionisyan – The Mystery of Faith

Dionisyan - The Mystery of Faith
Země: Itálie
Žánr: atmospheric doom / death metal
Datum vydání: 7.1.2015
Label: Beyond… Productions

Tracklist:
01. Shadows of Destiny
02. Lilith (Angel of Seduction)
03. Lost Time
04. Clouds Under the Moon (Missa defunctorum)
05. Chain of Thorns
06. Torment and Ecstacy
07. Stigmatized (Touch My Hands)
08. Lament of Dying Angel (Requiem)

Odkazy:
facebook

K recenzi poskytl:
Beyond… Productions

Tregor Russo… říká vám tohle jméno něco? Že ne? V klidu, já jsem na tom byl až donedávna stejně. Přesto je tenhle človíček v oblasti muziky docela aktivní – pomineme činnosti jako hudební učitel, zvukový technik nebo producent, jelikož nás bude nejvíce zajímat jeho vlastní tvorba. Tenhle týpek má na triku už pěkných pár kapel, nicméně je pravda, že žádná z nich nedisponuje nějak bohatou diskografií a vlastně málokterá to vůbec dotáhla ke studiové desce… že se žádné z nich nedostalo mezinárodního uznání, to snad ani není třeba zmiňovat. I z tohoto důvodu působí Dionisyan jako jeho doposud nejseriózněji míněný projekt.

Nicméně ani v rámci Dionisyan toho zatím nestihl tolik, jelikož historie tohoto projektu se teprve začíná psát. Po prvotním nástřelu v podobě tři roky starého demosnímku se na začátku letošního roku objevila první dlouhohrající deska „The Mystery of Faith“, která se zdálky tváří velice ambiciózně, koncepční lyrickou stránkou počínaje, samotným hudebním zpracováním konče. Nicméně, mít ambice je jedna věc a naplnit ambice je věc druhá…

Dionisyan se snaží (snažení je v množném čísle – přestože je Tregor Russo hlavním mozkem kapely, o jednočlenný projekt se nejedná) o poměrně zajímavé pojetí doom / death metalu. Ačkoliv je právě tento metalový subžánr tím hlavním vyjadřovacím prvkem na „The Mystery of Faith“, ráz alba v ne úplně zanedbatelné míře určují rovněž jakési renesanční či barokní prvky či gregoriánské zpěvy. Zároveň jsou na desce na poměry metalu ne úplně tradiční nástroje jako housle, cello, harfa nebo loutna. Zní to lákavě? Ano, formálně jistě ano. Výsledek už však tak lákavý není.

Což o to, výše zmiňované netradiční prvky jsou skutečně zajímavé, ale je v tom háček. Ony jsou totiž vlastně tím jediným, co „The Mystery of Faith“ jakž takž drží nad vodou. Navíc způsob, jakým tento element své hudby Dionisyan používají, je dle mého skromného názoru cosi jako mrhání potenciálem. Všechno tohle se sice nachází v úplně každé písni, nicméně takřka vždy jen na jejím začátku a konci, výjimečně třeba v rámci krátké mezihry někde uprostřed. Ačkoliv to tedy nějakou část stopáže zabírá, ve skutečnost Italové to, co je na „The Mystery of Faith“ nejzajímavější (a vlastně jediné vážně zajímavé, abychom byli opravdu přesní), degradovali do role pouhých inter a outer. Ta možná jsou ve většině případů dost pěkná, posluchač si ovšem z poslechu alba odnese něco trochu jiného než právě toto, co by za to stálo.

Největší část „The Mystery of Faith“ totiž stále tvoří onen doom / death metal, který je však při vší úctě v podání Dionisyan těžce průměrný, možná snad ani to ne. Nebo takhle – sám o sobě nějak zvlášť dementní není, ale je to tak extrémně jednotvárné, že to prostě brutálně nudí. Navíc je to mocněno těžce neodhadnutou délkou, protože Dionisyan si samozřejmě vyšlápli na delší písně (většina v rozmezí 7-10 minut, kratší je jen pětiminutová „Lost Time“, již však vyvažuje 14minutová „Clouds Under the Moon (Missa defunctorum)“) a celé album trvá téměř 67 minut. Ona nemetalová atmosféra z toho může tvořit maximálně tak 15 minut a to ještě s největší pravděpodobností nadsazuji… zbytek zní bez nadsázky jako jeden song takřka bez jakýchkoliv změn a funguje maximálně tak jako přehlídka nudných generických doomových riffů a obyčejného growlingu.

Potenciál by tu i být mohl, je však trestuhodně nevyužit, výsledkem čehož je album, jež balancuje na hraně průměru a podprůměru. Je to škoda, protože koncept spojení doom metalu s gregoriánským chorálem a jakoby vážnou hudbou by mohl být skvělý, ale to by se jej musel ujmout někdo, kdo s něčím takovým dokáže skutečně pracovat, zvládne oba ty prvky smysluplně kombinovat a hlavně mu jde od ruky i ten samotný doom metal, který je v podání Dionisyan prostě brutální zívačka. „The Mystery of Faith“ tak bohužel není ničím jiným než promarněnou šancí na zajímavou muziku.


2 komentáře u „Dionisyan – The Mystery of Faith“

  1. Sorry to say so many things about it from this stupid review made by incompetent who have not given even more ‘or less about Dionisyan’s Opera Music.
    I am a big fan of DIONISYAN and Unfortunately I know perfectly well that “The Mystery of Faith” is a Piece of Music avantgarde very complex, intricate and elaborate, and the thing that gave me the most trouble is that your webzine that reviewer have no prepared with no appropriate knowledge in metal 360 °, are not familiar genres and styles of metal and worse still know nothing of Theory and Practice of music and revel in slaughtering an album without the full knowledge that you have and do not know what to talk about, do not know how to give a ‘careful and accurate description of the album, can not speak and analyze how specific songs are composed, structured, that musical elements are there, do not speak neither to detail and nothing specific and worse still are confusing to those who read the review I do not know what they have in front and then give a bad definition of the album. To your webzine I want to point out that to make the reviewer need to study, and have technical skills, keep abreast of all the metal music and its styles. In The Mystery of faith it feels music and the typical compositions of the Baroque and Classical Music, Progressive Metal compositionally they gave to the teacher Tregor Russo the right to create a reflection of the compositions never ends in themselves, always evolving, in what concerns the techniques contrapuntal polyphony songs that hovers over every part of the Album.
    From the first to the last note of the whole album, there is a continuous line of reasoning made of stairs in Hungarian field of polyrhythm polyphonic contrapuntal, with harmonic major and minor and chromatic scales tonal and tonal harmonies on various degrees of ascending octaves and descendants, who make Dionisyan a band Original and differentiable for his musical and technical baggage for its Sound captivating, dark, powerful, melodic, sweetly sad and melancholy, in all its variations.

  2. Well, the review (as well as all the reviews in general) is nothing but a one particular opinion of one particular man – nothing more, nothing less. There are surely some interesting influences, that is without any doubts, but the album as a whole seem quite boring to me especially because the doom metal element itself (which still takes majority of the record’s length) is mediocre. In other words, I unfortunately wasn’t able to enjoy the album, and I presented my point of view in the text. That is all.

    If you like the music, no problem, good for you. Also thanks for sharing your opinion. However, saying that someone who has a different opinion than you is “incompetent” is… well, a little bit dumb I think.

    Also, honestly, I have no idea how you got a suspicion that I’m not familiar with metal genres etc. etc. Especially when you apparently don’t have a chance to fully understand this review (and also my other reviews since you speak in general)… at least I guess you don’t when you write your comment in English and the text is in Czech. Or do you think that everybody who doesn’t like this record automatically doesn’t understand music at all? I’m sorry but this seems dumb to me too.

    As for the things we (or just I?) allegedly “need” to do… we do not. You don’t have to study music theory (etc.) to have an opinion about music. It is same that you don’t have to be a cook to recognize that meal is uneatable. We’re just a bunch of music fans (and we have never pretended to be anything else) and we just write what we think. It is that simple. And yes, we truly are so incompetent that we dare not to like all the music in the world…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.