Black Cilice

Redakční eintopf – speciál 2017: H.

H.

H.:

Top5 2017:
1. Black Cilice – Banished from Time
2. The Moon and the Nightspirit – Metanoia
3. Sortilegia – Sulphurous Temple
4. Netra – Ingrats
5. The Ruins of Beverast – Exuvia

CZ/SVK deska roku:
1. Inferno – Gnosis Kardias (of Transcension and Involution)
2. Krolok – Flying Above Ancient Ruins

Neřadový počin roku:
1. (Dolch) – III: Songs of Happiness… Words of Praise
2. V/A – Аргандаб
3. Wederganger / Urfaust – Split

Artwork roku:
Blood Tyrant / Warden – Duvonde skerfe

Objev roku:
Wolfkhan

Shit roku:
Jozef Van Wissem – Nobody Living Can Ever Make Me Turn Back

Koncert roku:
1. Sortilegia: Praha – Underdogs‘, 1.12.2017
2. Grausame Töchter: Praha – Nová Chmelnice, 27.5.2017
3. Vanessa: Praha – Rock Café, 5.1.2017

Videoklip roku:

Film roku:
1. What Happened to Monday
2. Blade Runner 2049

Potěšení roku:
stále rostoucí hudební sbírka

Zklamání roku:
lízaní prdele průměru a absence zdravé kritiky

Top5 2017:

1. Black Cilice – Banished from Time

V uplynulém roce mě nejvíce bavil raw black metal a v jeho rámci mě nejvíce položila deska „Banished from Time“ od portugalského zla Black Cilice. Již v červencové recenzi jsem psal, že dané album je dokonalou ukázkou toho, jak by měl dle mého názoru black metal ve své nejčistší podobě znít, a za tímto tvrzením si bez obav stojím i nyní. Podobně jako za dalšími silnými verdikty, jako například že „Banished from Time“ plnými hrstmi rozhazuje to, díky čemu se pro mne stal black metal nejvyšší prioritou mezi všemi hudebními žánry.

Ani nyní, již téměř rok od vydání alba, ze mě nadšení nevyprchalo, a když to teď při psaní těchto řádků opět poslouchám, nemám o volbě nejlepší dlouhohrající nahrávky roku 2017 pochybností. Možná může vypadat zvláštně, když na piedestal dosazuji desku, jejíž podstata je vlastně zpátečnická a jejíž forma i obsah patří do zatuchlých kobek dávno minulých časů, ale zbraní „Banished from Time“ není originalita, nýbrž feeling, atmosféra a příchuť Pekla v nanejvýš koncentrované formě.

2. The Moon and the Nightspirit – Metanoia

S druhým místem si odskočím do diametrálně odlišných vod – žánrových i náladových. Odvážím se ovšem tvrdit, že „Metanoia“ ve výsledku dokázala zapůsobit obdobně silným a hlubokým způsobem. Maďarská folková magie dokáže vyčarovat atmosféru tak překrásnou, až to skoro dojme i takového cynika, jako jsem já. Je snad nutné k tomu dodávat nějaké další podrobnosti? Pro mě osobně jednoznačně jedna z nejvýraznějších nahrávek loňského roku… dle umístění evidentně druhá nejvýraznější.

3. Sortilegia – Sulphurous Temple

Sortilegia sice na druhé dlouhohrající desce svůj zvuk oproti starším počinům nečekaně vyčistili – což je samozřejmě hodně relativní tvrzení, jelikož proti Nuclear Balast metalu je to pořád kanál jak čuně – ale fanatismus, vysoký hypnotický potenciál ani onen pověstný feeling neschází. Jen u málokterého loňského alba jsem pocítil takové posluchačské uspokojení jako právě u „Sulphurous Temple“, čehož si prostě musím cenit, přes to nejede vlak.

4. Netra – Ingrats

Podobně jako u předchozí pozice, i zde je oproti starším věcem cítit určitý pokles. „Ingrats“ na předchozí album „Sørbyen“ nemá, ale „Sørbyen“ byla zcela výjimečná záležitost a „Ingrats“ je v obecném kontextu excelentní deska i tak. I přes jisté „zklamání“ jde o ohromně výživný poslech, jenž s přehledem bije většinu nahrávek, které se v loňském roce objevily.

5. The Ruins of Beverast – Exuvia

Myslel jsem si, že do svého žebříčku dokážu vymyslet něco originálnějšího, ale nakonec svůj poslední hlas musím dát právě The Ruins of Beverast. 2017 nebyl nijak zásadně silným rokem a při mrzké konkurenci jednoduše nikdo jiný nedokázal překonat majestát téhle německé stálice. „Exuvia“ rozhodně nepřekvapí, ale riffy jsou opět kurevsky monumentální a atmosféra elektrizující. Začátkem tohoto odstavce jsem kvality téhle fošny potažmo The Ruins of Beverast nechtěl nijak znevážit, je to rozhodně bravurní muzika a své místo zde si zaslouží.

The Ruins of Beverast

CZ/SVK deska roku:

1. Inferno – Gnosis Kardias (of Transcension and Involution)

Dovolím si tvrdit, že „Gnosis Kardias (of Transcension and Involution)“ je jediná česká metalová deska roku 2017, o níž lze skutečně mluvit v superlativech a která si zaslouží hluboké uznání. Zatímco Cult of Fire mě baví čím dál tím méně a jejich novější tvorba kouká skvělému debutu jen zdálky na záda a Master’s Hammer se už po svém návratu začali točit v kruhu a sázet na šablonovitost, Inferno mají invenci, charisma i vizi a se svým aktuálním majstrštykem usedli na trůn českého black metalu. A vlastně i českého metalu obecně, jelikož vše ostatní, co jsem měl tu čest (smůlu) slyšet, bylo přinejlepším průměrné.

2. Krolok – Flying Above Ancient Ruins

Téměř totožná sestava nyní sklízí velké úspěchy jako Malokarpatan s deskou „Nordkarpatenland“ a jakkoliv se jedná o výtečnou záležitost, mě osobně ještě o kus víc bavil dlouhohrající debut spřízněných Krolok. Možná trochu paradoxně, protože mezi oběma slovenskými nahrávkami je právě „Flying Above Ancient Ruins“ tou konzervativnější a méně výlučnou, ale… je v tom ona pověstná blackmetalová esence a to mě v uplynulém roce oslovovalo nejvíce.

Inferno

Neřadový počin roku:

1. (Dolch) – III: Songs of Happiness… Words of Praise

„III: Songs of Happiness… Words of Praise“ je nepochybně o něco slabší než předešlá demo kompilace „I & II“, ale i s tímto škraloupem, jejž navíc podporuje trochu blbský vtípek „Opening Speech“ / „Track Six“ a nudné „Intro mit Pauken und Trompeten“, se jedná o hudbu extrémně vysoké úrovně. Jakmile totiž (Dolch) začnou skutečně hrát svůj omamný éterický doom, jde o záležitost téměř nadpozemských kvalit. Jen málokterá – jestli vůbec nějaká – skupina mě za poslední roky se svou tvorbou zasáhla tak hluboce jako právě (Dolch).

2. V/A – Аргандаб

Ke kompilacím obecně vzato chovám víc despektu než respektu, ale zrovna „Аргандаб“ patří k těm, které mi smysl rozhodně dávají. A vůbec, dovolím si tvrdit, že jsem v loňském roce neslyšel mnoho věcí, které by se svou netradičností a zajímavostí mohly srovnávat s touhle obskurní kazetou, na níž se dvanáct umělců či uměleckých kolaborací převážně ruského původu věnuje mimořádně zajímavému konceptu sovětské války v Afghánistánu. Určitě doporučuji si nalistovat recenzi a přečíst si víc, protože na takovéhle věci člověk opravdu nenaráží každý den. Tím spíš když jsou všechny okolnosti doplněny skvělou experimentální muzikou. Velký tip pro všechny kolegy hledače!

(Dolch)

3. Wederganger / Urfaust – Split

Vedle (Dolch) jsou pro mne další výjimečnou kapelou a srdcovou záležitostí i Urfaust. Jejich podání black metalu – monotónní, špinavé, hypnotické, nihilistické – se mi již dlouhodobě naprosto přesně trefuje do vkusu. Tohle je přesně ten druh muziky, jakou chci prostě poslouchat a jaká mě bere snad ze všeho nejvíc. Ne nadarmo tedy veškeré jejich nahrávky doslova hltám, což platí i o loňském splitku s Wederganger. Ani jedna ze dvou skladeb Urfast sice nepatří k vrcholům jejich diskografie, ale sakra, furt mě to strašně moc baví. Nizozemským nihilistům pak zdatně sekundují i krajané Wederganger, kteří jsou sice o kousek níže, přesto mě svou kvalitou překvapili, protože jsem jim do té doby nevěnoval pozornost.

Artwork roku:

Blood Tyrant / Warden – Duvonde skerfe

V předešlých letech jsem s touhle kategorií míval velký problém, abych sem vybral obálku, za jejíž volbou si mohu skutečně stát. Tentokrát jsem měl trochu opačný problém, protože mě během roku zaujalo hned několik přebalů. Nakonec jsem z nich zvolil ten na první pohled nejhorší a nejméně zajímavý – přinejmenším tedy z pohledu běžných měřítek. Kazetový přebal splitka Blood Tyrant a Warden nicméně přesně vystihuje mé aktuální hudební chutě. Stejně jako raw black metal (který je ostatně z velké části i náplní splitu) je přední strana „Duvonde skerfe“ syrová, špinavá, zrnitá a formálně „špatná“, ale – má ohromnou atmosféru a dost přesně koresponduje s tím, o čem by dle mého názoru měl metal být.

Blood Tyrant / Warden - Duvonde skerfe

Objev roku:

Wolfkhan

V téhle kategorii se nakonec odehrál docela zajímavý souboj, na jehož konci zůstal poměrně neočekávaný vítěz. Původně jsem měl na mysli docela jiná jména, ale jakmile jsem se začal sestavováním tohoto žebříčku skutečně zabývat, dospěl jsem k přesvědčení, že restriktivní pravidla dané kategorie, můj osobní náhled na to, co to znamená objev, a požadavek hudební kvality i zajímavosti nejvíce naplňují právě polští Wolfkhan.

Jejich debut „Cyber Necro Spirituals“ je vysoce zvláštní a neotřelou nahrávkou. Na první poslechy mi přišla strašně divná a nemohl jsem jí úplně přijít na kloub, ale zároveň mě něco nutilo poslouchat dál, až jsem tomu přišel dost na chuť a v dobové recenzi nakonec chválil. A přesto možná nedostatečně. „Cyber Necro Spirituals“ se mi hodně rozleželo v hlavě a zanechalo za sebou výrazný dojem. A navíc – desku, kde se nacházejí písně s názvy jako „Kurwa“ nebo „Ballada o twardym chuju“, prostě nejde nemilovat!

Shit roku:

Jozef Van Wissem – Nobody Living Can Ever Make Me Turn Back

Zatímco dříve jsem tu a tam ukájel své masochistické choutky cíleným poslechem sraček, abych měl v recenzi co zmrdat, v loňském roce jsem od toho trochu upustil a udělal jsem to tuším jen jednou. A přesto nakonec Exit Eden jako shit roku nezvolím. U nich jsem totiž kýčovité dno čekal, kdežto u nizozemského muzikanta Jozefa Van Wissema jsem se těšil na poutavou a intelektuálně vytříbenou záležitost. Namísto toho jsem dostal neskutečně plytké a zoufale nudné album, jehož poslech mě naprosto nepokrytě sral. S čistým svědomím mohu říct, že mě loni snad žádná jiná nahrávka neobtěžovala svou existencí takhle moc.

Wolfkhan

Koncert roku:

1. Sortilegia: Praha – Underdogs‘, 1.12.2017

Tak Sortilegia, žejo. To je prostě jednoznačné. Jedna z nejlepších koncertních blackmetalových kapel současnosti opět rozdávala temnotu a fanatismus, které možná neoceníte, pokud jste svou duši nezaprodali Peklu. Jestli jste tak ovšem učinili a byli na místě, jistě chápete, o čem mluvím. Vysrané předkapelní Islandy ten večer vedle kanadského zla zněly jako mrdka pro hipstery a děcka.

2. Grausame Töchter: Praha – Nová Chmelnice, 27.5.2017

Grausame Töchter je kapela, jakou prostě musíte vidět živě, jinak tomu věřit nebudete. Srát na to, že přinejmenším polovina muziky jede z playbacku, když to má takové koule (aniž by na pódiu stál jediný muž!), když to kope jak kramfleky do varlat v S/M pornu a když se na pódiu děje to, co se tam děje. Kozy, latex, hanbaté oblečky, prudce erotické tanečky, kozy, chcaní, kozy, šílená Aranea a strap-on dildo. Letos tu budou znovu, vážení, tak tentokrát to koukejte neprosrat!

3. Vanessa: Praha – Rock Café, 5.1.2017

Hned zkraje roku – a vypadá to, že již definitivně – skončila existence té nejvíc zásadní EBM formace z České republiky. Dekadentní večírek v Rock Café měl ovšem daleko k patosu a tklivému loučení – Vanessa se loučila stylem, jaký k téhle kontroverzní sedí víc než jehla na žílu. „Dal jsem si nějakou sračku a je mi blbě… takže tancujte, vy zmrdi!“

Sortilegia

Videoklip roku:

S touhle kategorií mívám docela svízel dlouhodobě, protože už dávno mě přestalo bavit se na hudební klipy videoklipy koukat. Jenže zatímco v předešlých letech jsem vždy dokázal najít alespoň jeden takový, který by mě zaujal (anebo jsem sem mrdnul nějakou zábavnou srandičku), tentokrát jsem se rozhodl se netrápit. Prostě si nevzpomínám na jediný klip, jenž by mi utkvěl v paměti a výrazněji mě zaujal.

Film roku:

1. What Happened to Monday

V roce 2017 jsem nové filmy nesledoval až tak zodpovědně, jak bych chtěl a měl (což pro letošek hodlám změnit), takže tento výběr můžete brát s určitými rezervami. Přiznávám na rovinu, že jsem neviděl hned několik snímků, o jejichž existenci vím a u nichž mám tušení, že by do tohoto žebříčku promluvit mohly, ale pozdě bycha honit a pozdě plakat nad rozlitým mlékem.

Nicméně k věci. Z toho, co jsem viděl, mě asi nejvíce zaujalo sci-fi „What Happened to Monday“ se sedmirolí Noomi Rapace. Dystopické sci-fárny mám moc rád a tahle konkrétní navíc přináší nepřepálenou (tudíž uvěřitelnou vizi) budoucnosti a hlavně dost zajímavé téma a otázky, které se z obrazovky naštěstí nevytratí, ačkoliv se film pustí do akčních obrátek. Některé dějové zvraty a zásadní odhalení se sice daly tušit dlouhé minuty dopředu, ale to mi nakonec nijak nevadilo, protože jsem se bavil až do samotného konce, v kině jsem si to fakt vychutnal a zanechalo to ve mně dojem.

What Happened to Monday

2. Blade Runner 2049

Navazovat po 35 letech na jeden z nejlepších sci-fi snímků všech dob? Na film, jehož neopakovatelná temná atmosféra a provokativní myšlenky stvořily kult s fanatickými zástupy uctívačů? Zdálo se to jako troufalost, která snad ani nemůže nezklamat, ale „Blade Runner 2049“ ukazuje, že i dnes se dají točit velké věci, které patří na velká plátna kin, a přitom nejsou povrchní blockbusterovou zábavou. Je to jiné než původní „Blade Runner“, ale je to silné, má to opět úžasnou atmosféru skvěle zesynchronizovanou s působivým soundtrackem, několik úchvatných scén a ukázkově se mi to rozleželo v hlavě. Takhle si to rozhodně nechám líbit!

Potěšení roku:

stále rostoucí hudební sbírka

Můžete si myslet, že dávat tohle do potěšení roku je čistá ego-masturbace a veřejné honění trika. Z jistého úhlu pohledu možná ano. Ale naše eintopfy – a ten roční obzvlášť! – je prostě čistě subjektivní záležitost a určitá dávka sobeckosti sem již z principu patří. Nehledě na skutečnost, že na citové zabarvenosti a upřímnosti si osobně ve svých kvazi-literárních výplodech zakládám. A upřímně mohu říct, že mi v roce 2017 stran muziky nic nedělalo větší radost než narůstající počet nosičů v mé skromné sbírce. Možná, že skutečně jsem materialista, jak mi furt cpe kolega Metacyclosynchrotron, ale kurva, já prostě vím, že rozbalování krabic s novými vinyly je lepší než orgasmus!

Netra - Ingrats

Zklamání roku:

lízaní prdele průměru a absence zdravé kritiky

Prakticky sem píšu to samé co loni a s dost vysokou pravděpodobností to sem budu moct napsat i za rok, ale nic jiného si finální hejt tolik nezaslouží. Jediný rozdíl oproti loňsku tkví v tom, že posledně jsem to vztáhnul pouze na českou scénu, zatímco letos se nebojím zobecnit i za hranice. Bylo by pokrytecké tvrdit, že se tak děje jenom u nás, když to samé chování vídám i venku.

Jednoduše mi jde o to, že většina metalové scény odmítá naslouchat jakékoliv kritice a žije ve vlastní uzavřené bublině, kde se všichni plácají po ramenou, jak jsou skvělí. Kritici chválí průměrné kapely, fanoušci jakbysmet a nějakou výraznější kritiku pěkně od plic si dovolí jen málokdo, jakkoliv by v leckterých případech mohla být užitečná. Příliš málo z nás klade skutečné nároky na to, co posloucháme a co vidíme na koncertech, výsledkem čehož je spirála, z níž se nedá dostat. Snad to souvisí s jistou povrchností, která nakonec nebují jen v metalu, snad s nedostatkem odvahy jít do opozice, možná s rezignací a nechutí se hádat s hlupáky a být všem za čůráka, i když mám pravdu, nejspíš ale všechno dohromady.

Zhodnocení roku:

V průběhu roku jsem neměl pocit, že by šlo o nějakou slabou sezónu, protože jsem měl pořád co poslouchat a moc jsem se nezastavil. Když jsem si ale nyní udělal trochu čas a s nadhledem se na rok 2017 podíval, nemám pochyb o tom, že tentokrát se skutečně jednalo o slabší ročník. Nechápejte mě zle, kvalitních alb vyšlo dost, ale sílu té které sezóny bychom neměli posuzovat dle nadprůměrných desek, nýbrž podle těch výjimečných. A těch tentokrát vyšlo skutečné minimum.

Black Cilice

Trochu mě mrzí, že za očekáváními a za svými schopnostmi zůstali i někteří interpreti, do nichž jsem vkládal velké naděje. Doufám, že rok 2018 bude v tomto ohledu výraznější, poněvadž již nyní mohu pomalu začít vyhlížet novinky hned několika kapel, jejichž tvorbu chovám v obrovské oblibě – namátkou třeba Urfaust, A Forest of Stars, Thy Catafalque, snad-už-konečně-kurva Mare a tajně doufám i v Euzen


26 komentářů u „Redakční eintopf – speciál 2017: H.“

  1. …kvalitních desek dost, ale těch výjimečných málo…

    Jo to by sedělo a to jsem s loňskem dost spokojený.

  2. Muhehe, na Krolok dotisky a triko čekám, dnes mi přišlo z Day After rec. LP Maserati- Rehumanizer, na CD předchozí deska, v poště hádám příští týden Vaka CD… juhu :) Nevíte o někom, kdo u nás má v distru ty Wolfkchan, na těch mám mocný interes ? Aha, Arachnophobia má poštu zadarmiko… tak jo :)

  3. A když už, tak už… Lux Occulta- Kolysanki mě mocně rozbušili osrdí, tak jsem je objednal taky. Materialismus je fajn :)

    1. Já naprosto souhlasím, materialismus je v tomhle případě super. Dnes mi přišlo osm cédéček, kazeta a elpíčko, nedávno čtyři elpíčka, na koncertě Wardruny jsem koupil další tři kousky… a je to vždycky paráda jak sviň to dávat do poličky :)

      1. Včera CD Vaka- Kappa Delta Phi (recenzi, je to skvělý ), minulý týden LP + CD Lvmen- Mitgefangen- Mitgehangen, LP+ CD Malignant Tumour- Metallist, LP Maserati- Rehumanizer, CD Maserati- VII, čekám na 2 LP+ CD+ triko Krolok, LP Sweeps 04 – Dormancy a CD Lux Occulta- Kolysanki… žně :)

        1. Tak abych ti nezůstal nic dlužen, v poslední době jsem si sbírku vytunil o následující kousky:
          – Аркона – Во Славу Великим CD
          – Autokrator – The Obedience to Authority LP
          – Blood Tyrant – Night of Blood Moon CD
          – Celtic Frost – Monotheist LP
          – Dark Fortress – Ylem LP
          – Einar Selvik – Snake Pit Poetry 10” SP
          – Goatcraft – όλεθρος CD
          – Korium – Do komnát večnej zimy CD
          – Korium – Hradby samoty LP
          – Malokarpatan – Nordkarpatenland MC
          – Miserist – Miserist CD
          – Nachtmystium – The World We Left Behind LP
          – Ominous Shrine – Ο δρόμος της αποθεώσεως CD
          – Outre – Ghost Chants MC
          – Qrixkuor – Three Devils Dance CD
          – Septicopyemia – Supreme Art of Genital Carnage CD
          – Tome of the Unreplenished – Cosmoprism: The Theurgy – Act I CD
          – Triptykon – Eparistera Daimones LP
          – Wardruna – Runaljod – Ragnarok LP
          – Wardruna – Runaljod – Yggdrasil LP

          1. Tohle mi taky nedá… Materialismus totiž není úplně super nikdy. Celá řada jevů, na které si furt stěžuješ, má souvislost s tímhle. Pak tu brečíš, jak tě vytáčí komerční mrdky, jenže dokud se v něčem točej prachy za nosiče a koncerty, tak to jinak nebude a budou Myrkury, Purnamy a kapely co třicet let raději dělají dokola tu samou hudbu a bude jich pořád víc.
            Tím neříkám nekupovat, ale nakupovat s rozmyslem, aby umělec nechcípl hlady, ale zároveň jste ho nevykrmili. Prostě vyměnit materialismus za filantropii.
            ( Zařadit do sekce směšné ideály.)

          2. Musím říct, že tvým myšlenkovým pochodům občas absolutně nerozumím. Chápu to teda správně, že jedinej true přístup je všechno pirátit? Můžeš tuhle geniální myšlenku víc rozvést? Docela by mě to zajímalo, protože zatím mi to zní kardinální hovadina.

          3. Všechno ne. Prostě kupovat věci kapel, co podporu potřebují a ne třeba Wardrunu a jiná známá jména. Prostě to kupovat spíš kvůli těm kapelám a ne kvůli tomu, aby se mi doma válel další kus něčeho, čím se můžu chlubit. V tomhle jsou velký prachy a sám tak spoluvytváříš módní vlny, na které pak nadáváš, samozřejmě že to stejně nespasíš, jen jsi trochu jako někdo, kdo nadává, že příroda je v prdeli a už měsíc nepršelo a pak hodíš petku do krbu.

          4. Já samozřejmě netuším, z jakejch pohnutek si hudební nosiče kupuješ nebo nekupuješ ty, ale já to rozhodně nedělám z toho důvodu, abych někoho podporoval nebo někomu přispíval na chleba.

            Desky si kupuju, protože je chci mít doma. Nic víc, nic míň. Pokud se tam nějaká podpora děje, je to jen druhotnej efekt, kterej je mi naprosto u prdele a rozhodně není mým záměrem. I z toho důvodu mi je zcela volný, jak interpret je nebo není známej, jdu po samotný hudbě. V polici mám vedle sebe desky Lany Del Rey a Kultu ofenzivy.

            Můžeš samozřejmě namítat, že právě sběratelskej fetišismus se rovná materialismu, ale já si to nemyslím. Přinejmenším ne v mým případě, poněvadž vím, proč mě to baví, a pochybuju, že ty to víš líp než já, pokud nejsi nějakej telepat. Navíc bych ti na to mohl odpovědět nějakou sračkou o duchovním uspokojení, takže si to klidně můžeš rovnou odpustit.

          5. Myslím, že toho děláš neuvěřitelně moc už jen tím, že píšeš a udržuješ to tady. I kdybych se přerazila, tolik co ty asi nikdy neudělám. Ale teď jsem přesně u toho, co jsem posledně psala Alexeyovi (v úplně jiné záležitosti), že tím, co děláš, máš moc ovlivňovat chování mnoha jiných lidí a i když se ti možná nezdá, nebo nelíbí.

            Jinak si samozřejmě kupuj, co chceš, když myslíš, že je to správné. Já se nad tím snažím přemýšlet (což neznamená, že se vždycky chovám podle toho ideálu, ani to že to mám dokonale promyšlené).

          6. Ale s tím psaním je to vlastně úplně stejný. Dělám to jen proto, že mě to baví. Nic víc v tom není a víc mě ani nezajímá. Nemám ambice kohokoliv podporovat nebo kohokoliv ovlivňovat. Pokud se něco takovýho děje, jde jen o druhotnej efekt, kterej mě nezajímá. Jednoduše mám jenom nemocnej koníček formulovat svoje názory na hudbu, kterou poslouchám. Co se s tím názorem děje dál, jestli si z toho někdo něco vezme nebo jestli to je všem volný, je mi volný.

            Nemyslím si, že by to bylo to samý jako u jmenovanýho hudebníka. Z prezentace Welicoruss mám dojem, že ho žene dopředu touha po uznání a zviditelnění, což je úplně odlišná motivace. Můžu se samozřejmě mýlit, protože do hlavy mu nevidím, ale tak to na mě působí.

          7. Myslím, že jeho taky to primárně baví, za vším si stojí a nic závadného nepřipouští.
            Zapomeň na to, jsem prostě divná a měla jsem se zabít už dávno.

          8. to …: To fakt chodíš do tři roky starejch vláken trousit takovýhle hovna? Ten virus potřebujem jako sůl.

          9. Sydo: Máš pravdu. Už léta se radši nebavím s nikým a pokud ano, tak buď chválím, nebo diplomaticky držím hubu. Když už se občas neudržím a řeknu nebo napíšu nějaký názor, tak se pak radši omluvím s tím, že mám mánie, silné deprese a s tím spojené sklony k agresivitě a fantazírování. Což je pravda, ale na tom, co si myslím, to až tak moc nemění. Ale chápu, že mé kecy nikoho nezajímají a jen zbytečně otravuju a zasírám diskuze plky, takže budu dělat to, co mi jde nejlíp a držet hubu.

          10. Tak komentování tří let starejch článků nevadí. Aspoň to trochu žije.

            Ale koukám, že hláška se zabíjením tě fakt začala bavit :D

  4. kde jsou aosoth, blut aus nord, chaos moon, bestia arcana a hlavně rebirth of nefast? :) změnil jsi na rebirth of nefast názor? dle tvé recenze bych ho očekával na prvním místě. já asi spadám do škatulky pozérů onanujich nad průměrem, protože za mě byl rok 2017 co se hudby týče velice dobrý. Především na poli raw black metalu se podle mého urodila velká spousta zajímavého materiálu

    1. Vše jmenované jsem buď nestačil dostatečně naposlouchat, abych si mohl stát za případným zařazením alba do nejvyšší pětky, anebo to na top5 jednoduše nestačilo. Rebirth of Nefast jsem nerecenzoval já, ale kolega Metacyclosynchrotron, jehož žebříček vyjde někdy příští týden :)

  5. Pro mě nejlepší rok na poli black metalu za deset posledních. A Rebirth Of Nefast jsou jedním z důvodů. Koneckonců debut vyšel 9 let od posledního materiálu. Já se klidně v mnoha případech spokojím s průměrem a vůbec si nepřipadám jako pozer. :o)

  6. To s tím hodnocením a honěním nad průměrem je strašně subjektivní. Mně taky občas (i když zřídka) přijde to, co tu velmi pozitivně hodnotíš v recenzi, jako hovadina. Ale vypovídá to spíš o různém vkusu a tom, že hledáme v hudbě něco jiného, ne že by hned někdo mastil nad průměrem. :-)

    1. To funguje i opačně, mně zase přijde, že dáváš osmičky kapelám, které mi znějí obyčejně a skladatelsky žádný zázrak. Ale to je v pohodě, tohle se za odlišný vkus schovat dá. Spíš jsem to myslel především na lidi, pro které je deska roku Myrkur a kteří tleskají sračkám jako Desire for Sorrow…

        1. Hele, ani ne tak přímo ona jako spíš to neustálý vynášení do nebes, jak je to geniální muzika. Už jsem viděl hromadu žebříčků, kde to bylo album roku, tolik lidí z toho dělá něco výjimečnýho, ačkoliv ta reálná kvalita tomu fakt neodpovídá. Netvrdím, že je to tvůj případ, ale obecně tam to přeceňování její tvorby prostě vidím a ta jeho míra je tak vysoká, až mě to trochu vysírá no…

          1. To je z toho jasně cítit. Už to, že dobrovolně napíšeš recenzi, která je očividně psaná jako protipól těch pochvalných. Tuším jsme si spolu o tom psali. Já jsem to celé neslyšel a ani se nechystám to poslouchat, ale z toho co jsem slyšel úplně nechápu, co je na tom tak skandálního? Pokud se teda bavíme o hudbě. Nejvíc spílání je směrem k tomu, že se tomu řeklo black metal. Kurwa, mám snad svoje uši, tak mě teda nepohoršuje, že se mi to nějaké promo řeči snaží podsunout.

  7. S kritikou to je těžký. On se totiž jen málokdo nad ní umí zamyslet a případně i přijmout. Čím ostřejší je, tím menší je pravděpodobnost, že to udělá, a už vůbec, pokud z druhé strany má to pochvalné plácání. Většina spíš hned hledá důvod proč kritiku nebrat vážně, asi to je přirozená obranná reakce.
    Nejvíc nesnáším řeči o takzvané konstruktivní kritice, to je teprve pojem. :D Pod tím si asi dotyční představují, že jim kritik řekne, jak to mají udělat jinak, nebo to snad rovnou udělá za ně…

    …a on možná lepší živej hňup, co věří tomu, že je v něčem dobrej, i když není, než ten, co sebekriticky uzná, že dobrej není, nemá na to a půjde se fakt zabít (protože některým lidem na těch blbostech, které tvoří, příliš záleží)…. i když…

    1. Když si někdo představuje, že dostane návod, tak je to ještě ta lepší varianta. Ještě smutnější mi přijde situace, kdy si někteří jedinci pod takzvaně konstruktivní kritikou představujou jenom oslavné ódy a jakýkoliv poukázání na nedostatky označují jako neobjektivní a že si pisatel léči komplexy.

Napsat komentář: Lord.AssHole Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.