Futuro de Hierro

Futuro de Hierro dnes v Praze

Futuro de Hierro (es)
Victor L. Crux, jinak také spolupracovník členů Gnod, Nurse with Wound i Einstürzende Neubauten, se už dříve v Praze představil v rámci skupin QA’A a Ordre Etern, tentokrát ale vystoupí sólově. Pod hlavičkou Futuro de Hierro zkoumá propojení hluku a rytmiky někde v prostoru mezi rytmickými krajany Esplendor Geometrico a abstraktnějším terorem SPK. Nejde ani tak o agresi jako spíš o budování děsivé, psychopatické atmosféry, které napomáhá také zefektovaný řev. Zejména aktuální nahrávka Paso en el Vacío má ale také taneční rozměr, kterým se řadí mezi aktuální snahy o propojení rytmické elektroniky s hlukem a experimenty, a není proto divu, že album vydal ceněný label Opal Tapes. Naživo tedy Futuro de Hierro slibuje jak klasické masochistické potěšení z bordelu, tak subverzivní párty, při které bude vystupující na tanečníky křičet.
https://futurodehierro.bandcamp.com/album/paso-en-el-vac-o

Futuro de Hierro

Skrei (it)
Tenhle návrat nás mimořádně těší. Giuseppe Capriglione zahrál v Praze jako Dfvokkll památný set před Jamesem Welburnem – vrcholem maniakální performance, ve které šlo jen a pouze o naprostou oddanost hluku, bylo nevypočitatelné praskání balónků, které slabší povahy vyhánělo ze sálu. Giuseppe tentokrát přijede s muzikálnějším projektem Skrei, který se pohybuje mezi minimalistickým noisem a dronem a ukazuje jeho meditativní polohu. Vzhledem k zápalu autora hudby ovšem může koncert vyznít výrazně jinak.
https://giuseppecapriglione.bandcamp.com/album/skrei-n-muum-n

Klamm & Pelikán (cz)
Třetím vrcholem hlukového obrazce je místní duo Klamm & Pelikan, které vzniklo z improvizačně-noiseové skupiny Ruinu původně pod názvem Fuck It Duet. Jakkoli nejprve fungovali spíše jako záplata v místech, která měl původně vyplnit někdo jiný, jejich radikální přístup ke zvuku a improvizaci je od začátku založen na přesvědčení, že všechno, co existuje, je třeba rozložit a přerušit. Využívají elektronické, strunné a dechové nástroje i rozmanité amplifikované předměty. Obzvlášť velký důraz kladou na kazetové manipulace – zvuk je při hraní na pásky nahráván nikoli proto, aby sloužil jako pozadí pro další děj, ale kvůli možnosti zahrané vrátit, přemazat, fragmentarizovat. Současné rozpoložení dua nejlépe ilustruje kazeta True Story of Klamm & Pelikan.
https://klammpelikan.bandcamp.com/releases

VSTUP: 100–200 Kč pouze na místě
FB event: https://www.facebook.com/events/415058122212960
Koncert pořádá Jednota ve složení MarastMusic, Cáry mlhy a Letmo.

[tisková zpráva]


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


Hradby Samoty VII.