20. O Come All Ye Faithful
21. Piano Cannon Improvisus [bonus]

Kaša – 0/10
H. – 0,5/10

Průměrné hodnocení: 0,25/10

Jacob K Music

“Chce se mi zvracet.” Kdo by neznal legendární hlášku Václava Postráneckého z kultovního bijáku “Černí baroni”? Hlášku, která, víc než cokoli jiného naprosto přesně vystihuje mé pocity z nového alba formace A Hero for the World s všeříkajícím názvem “Winter Is Coming (A Holiday Rock Opera)”. Kapela, v jejímž čele stojí dvojice Švédů a jeden Amík, pochází z metalové hudbě netypických Filipín a snaží se prorazit podprůměrným power metalem. Takhle jsem na tuhle partu nahlížel v době vydání loňského debutu. Ten byl sice špatný a povedených momentů aby na něm člověk hledal lupou, ale něco málo se najít dalo. Kupříkladu refrén úvodní titulky se mi vybaví i takhle zpětně. A to jsem desku od vydání neslyšel. Ačkoli to nepředpokládám, ale jestli si někdo pamatujete inkriminovanou loňskou recenzi eponymního debutu, tak věřte, že to, co bylo minule “jenom” špatně, je nyní ještě stokrát horší.

Nebudu lhát a tvrdit, že bych se snad po zkušenosti minulé na aktuální počin této kapely těšil. Přistupoval jsem k němu s těžkým pesimismem a můžu klidně říct, že i s odporem, ale přesto jsem byl připravený jej vyslechnout a klidně si poopravit názor na tvorbu této party. A stalo se. Základ zůstal neměnný. Power metal plný vesele vlezlých melodií, patosu, nechutného optimismu, žánrovým standardům podřízené rytmiky, rádoby bombastických kláves a navrch průměrný vokál hlavního mozku Jacoba Kaasgaarda, který se výšek opravdu nebojí a zní jako špatná kopie Tobiase Sammeta a Michaela Kiskeho. Jo, to všechno tam je, stejně jako minule, ale novinka “Winter Is Coming (A Holiday Rock Opera)”, která vychází v extrémně krátkém čase po loňské nadstandardní porci hudby, přináší tohle všechno v míře vrchovaté, navíc bohatě posypané vánočním cukrkandlem a výsledkem je naprosté hudební dno, na nějž jsou všechna hodnotící měřítka a přirovnání krátká. Už jsem slyšel velké množství desek, jejichž počet by šel určitě do čtyřmístného čísla, ale takovou sračku jsem ještě v životě neslyšel. A to říkám se vší vážností a objektivitou.

Nechtějte po mně, abych se snažil nějak do detailu, skladbu po skladbě, rozebírat vlastní hudební náplň “Winter Is Coming (A Holiday Rock Opera)”, protože na ploše nějakých dvaceti (plus jeden bonus) písní a osmdesáti minut, které jsou už tak samy o sobě vražedné, se to jen hemží skladatelskou impotencí, kterou se A Hero for the World snaží tu a tam zakrýt notoricky známými vánočními melodiemi. Instrumentální stránka, jíž tentokrát velí piáno (aby ne, je to přece opera, a ještě ke všemu vánoční), je z běžného pohledu v naprostém pořádku, ačkoli je plná klišé a zejména kytarové postupy jsou tak provařené, že už to snad ani víc nejde, ale přesto se nejedná o nic, co by mě mělo ve výsledném hodnocení obměkčit, protože takhle prostě hraje kdejaká tuctovka ze zapadákova, takže pokud si odmyslím profesionální zvuk, tak amatérské postupy z toho smrdí na míle daleko. Všechno je to navíc podávané s takovou naivitou, na níž je nejsmutnější fakt, že se stejně jako kolega níže, bojím, že to pánové myslí skutečně vážně a ne jako recesi či parodii daného žánru, protože přesně takhle to zní.

Pokud jste opravdoví masochisti a “Winter Is Coming (A Holiday Rock Opera)” si přece jen seženete a pustíte, tak vězte, že to nejhorší (ačkoli by se tak mohlo po pár vteřinách zdát) se nenachází hned takhle zkraje, takže pokud vás neodradí neuvěřitelná délka, tak po už tak dost sračkoidní “Gloria in Excelsis Deo (Medley)” je to ještě horší. Úvodní skladba, která v sobě váže několik motivů písní následujících, je plná přiteplené nálady, klávesy znějí občas jako rolničky a kytary jako by tam místy ani nebyly, protože jsou stejně utopené pod nánosem optimistické vánoční atmosféry, která v tomto pojetí vyznívá až trapně. Škoda slov. Drtivá většina dalších písní jsou patosu plné baladické kraviny, v nichž hrají vedle zmíněného piána prim hlavně vokály Jacoba a hostující zpěvačky, která je v některých momentech jediným světlým momentem alba, ale ani kvůli ní se nevyplatí přetrpět byť jen jedinou skladbu z celých dvaceti. Vyloženě překvapivých momentů – krom chvil, které končí konstatováním, že větší píčovinu člověk ještě nikdy neslyšel – se nedočkáte, což je samozřejmě už z principu špatně, takže bych se divil, kdyby se střízlivý posluchač doposlouchal alespoň ke konci prvního ze dvou aktů, jenž končí po půl hodině nasládlou hovadinou “One Voice Can Start an Avalanche”.

Kašlu na to. Každé slovo navíc je ztrátou času. Od tohohle všichni ruce pryč. “Winter Is Coming (A Holiday Rock Opera)” je totálně kýčovitá hudební žumpa, sračka všech sraček, která prostě neměla nikdy vzniknout, a přestože se normálně snažím najít na hodnocených albech něco, co by se mi zalíbilo a čím by mne daná kapela oslovila, tak v případě A Hero for the World to nejde. Tady je špatně naprosto všechno a tomu taky odpovídá výsledného hodnocení a já díky kolegům, že umožnili rozšíření naší dosavadní hodnotící stupnice i na 0/10, protože pro tuhle záležitost je i ten jeden bod moc… Jak říkal Václav Postránecký: “Chce se mi zvracet”

No ty vole… upřímně už vážně přestávám věřit, že to tahle kapela myslí vážně a že si z nás jenom nedělá prdel. Za pouhých devět měsíců A Hero for the World vydali neuvěřitelných 210 minut hudby… tedy, když budu počítat speciální edici debutu “A Hero for the World”, tak dokonce 280 minut (!!!) hudby, přičemž každá ta minuta je naprosté utrpení. Jenže jestli bylo první album “jenom” hodně podprůměrné a následné EP “On Fire” “jenom” hodně zbytečné, nejnovější “Winter Is Coming (A Holiday Rock Opera)” posouvá dno ještě mnohem níže. Něco vám povím… představte si totálně vidlacký power metal z Filipín, vánoční album, 80 minut… to je dost úděsná představa, ne? Pro mě tedy ano, ale přesně tohle “Winter Is Coming (A Holiday Rock Opera)” je. Za celou tu dobu, co Sicmaggot funguje, jsem už spoustě desek nadával, že je to strašný kýč, ale na to všechno zapomeňte, protože tohle je naprosto nový level, který tu ještě nebyl. Ultra špatný agro power metal se mlátí s motivy vánočních koled, které A Hero for the World samozřejmě hrají buď tím úplně nejnechutnějším a nejdebilnějším power metalovým kytarovým trylkováním nebo pošukaně veselými klávesami… to zalejte jedním vokálem jak od eunucha a hlavně extrémně vysokou koncentrací neskutečně vymrdaných patetických balad, a i když se vám jen z téhle představy bude chtít blít jak prase, výsledek je pořád ještě horší, než si myslíte. Tady už vážně přestává veškerá prdel… prostě nechápu, jak někdo může mít tu drzost za takovouhle sračku chtít po někom prachy, protože tohle je absolutní hudební dno za hranicí poslouchatelnosti. Naprostý a maximální hnus, přehlídka nevkusu a neskutečně obrovské absence jakékoliv sebereflexe či soudnosti, neuvěřitelná žumpa a jedno z největších hoven, které se kdy dostaly do mého přehrávače.

8 komentářů u „A Hero for the World – Winter Is Coming (A Holiday Rock Opera)“

1. Tak když se v ukázce z YT přeskočí prvních 20 vteřin, je to celkem snesitelný … než ten blonďatej vtipálek začne zpívat :D

1. Ten borec co zpívá je na tom právě úplně nej… ty jeho rapist pohledy do kamery a vokál ve stylu “koule ve svěráku” nemají chybu :-D Titulky jako “hahahahaha” jsou jenom třešnička na dortu :-D