09. Waste Away
10. You Were Wrong
11. Skullcrusher
12. Never Give In
13. Season the Sky

Hodnocení: 6,5/10

Legenda NYHC se vrací po dlouhých sedmi letech s deskou, která by se dalo zařadit mezi nejočekávanější metalová alba roku 2012. A to nejen kvůli dlouhé prodlevě, kdy od poslední řadovky “Means to an End” uběhlo pěkných pár let, ale především kvůli odchodu zakládajícího člena, baskytaristy a zpěváka Evana Seinfelda. Toto album je posledním, na kterém se před svým odchodem Evan podílel. Současnou sestavu Biohazard tedy pro úplnost tvoří zpěvák/kytarista Billy Graziadei, kytarista Bobby Hambel, Danny Schuler za bicími a nový basák Scott Roberts, který již s kapelou dříve absolvoval turné, ovšem jakožto kytarista.

Na posledních albech se Biohazard tak trochu hledají a nedaří se jim natočit počin, který by byl důstojným následovníkem dnes již legendárních nahrávek z 90. let. Po nu-metalem ovlivněném “Uncivilization”, tvrdě hardcorovém, ovšem průměrném “Kill or Be Killed” a o něco povedenějším, již zmíněném, “Means to an End” přichází se svým novinkovým albem “Reborn in Defiance”, které má v sobě asi nejvíc punkových vlivů od “Mata Leão” z roku 1999. A jaké tedy nové album je?

Prostě další album Biohazard. Na první pohled, tedy poslech, se zdá všechno v pořádku, Biohazard nahráli řadu povedených písní, ale mimoto je na desce zařazeno pár vyloženě průměrných, nudných songů. Většina skladeb se nese v rychlejším tempu namísto klasických střednětempých hardcorových pecek. To by nebylo nijak na škodu, kapela rychlé písně vždycky uměla, jenže tady to nějak nesedí všechno dohromady.

Album otevírá nic neřešící intro, které vzniklo snad jen proto, aby tam nějaké to intro bylo. Všechny následující skladby by se daly rozdělit do dvou skupin, a sice skladby povedené a vyloženě vycpávkové. Kdybych měl být konkrétní a vybrat povedené skladby, tak bych rozhodně sáhl po úvodní skvělé jízdě “Vengeance Is Mine”. Tohle jsou prostě Biohazard jak vyšití, překvapila mě kytarová sóla. Hodně se taky povedla punkem nasáklá čtvrtá skladba “Reborn” se silným refrénem, “Countdown Doom” se zajímavými bicími či rychlá “Come Alive”. O něco přísnější měřítko snesou snad ještě přímočará “Skullcrusher” a “Never Give In”. Bohužel tady v mém případě výčet opravdu zajímavých skladeb končí.

Téměř celá druhá půlka alba mi přijde skoro jako sbírka B-stran a ničím mne nenadchla. Obsahuje sice několik řekněme překvapivých momentů jako piáno a uvolněnou atmosféru ve “Vows of Redemption”, melodický refrén ve “Waste Away”, baladickou “You Were Wrong” a závěrečnou instrumentálku “Season the Sky”, ale i přesto se nejedná o žádnou hitparádu. Mezi vyloženě slabé skladby bych zařadil “Waste Away”, ve které se ovšem povedlo sólo, “You Were Wrong” – tady chlapci šlápli opravdu vedle, melodickou “Killing Me” či “Decay” s refrénem, který mi lezl strašně na nervy a při dalších posleších jsem ji nemilosrdně přeskakoval.

Celkově to vyznívá, že jsem se album rozhodl roztrhat na kusy… abych to uvedl na pravou míru, není to úplně špatné album, to netvrdím, ale pro mě jakožto pro člověka, který na Biohazard vyrostl, je tohle po sedmiletém čekání málo a čekal jsem o hodně víc. Oproti minulému albu se hodně povedl zvuk, ovšem ani ten nedokáže z průměrných skladeb vykouzlit nic víc. Kdybych to měl shrnout, tak se jedná opravdu o průměrné album. Až si budu chtít po nějaké době zase poslechnout Biohazard, určitě sáhnu v rámci diskografie těchto brooklynských borců někam jinam.