Birch Crown - Birch Crown

Birch Crown – Birch Crown

Birch Crown - Birch Crown
Žánr: doom metal
Datum vydání: 7.1.2014

Hodnocení: 4/10

Birch Crown je jednočlenným projektem ze severní Itálie, který se věnuje poměrně klasické podobě doom metalového žánru, ačkoliv sem tam lze v té hudbě zaslechnout i lehké vlivy stoneru. Hned na začátku letošního roku se objevil stejnojmenný debut “Birch Crown”, jenž mě okamžitě hodně zaujal jednou věcí, a sice excelentní obálkou. Nemůžu si pomoct, ale přesně takovéhle věci na přebalech desek se mi strašně líbí (hlavně když jsou takhle “čisté” a nekazí je žádné logo nebo nápisy) – a to bylo vlastně celkem dost k tomu, abych byl zvědavý i na samotnou hudební produkci.

Pokud by muzika byla stejně nádherná jako obal, bavili bychom se tu minimálně o devítkové nahrávce. Jenže to se tak nějak nestalo. Na “Birch Crown” je silně cítit, že je to začátečnický a amatérský počin po všech stránkách – zvukové, instrumentální i kompoziční. Zvuk je takový prapodivně zahuhlaný, určitě to nevznikalo ve studiu, ale v hodně bojových podmínkách. Hráčské výkony také nejsou zrovna bombastické, vlastně spíš docela naopak, protože v kytarových linkách jsou slyšet přehmaty a dojem nevylepší ani vokál-nevokál v podobě jakéhosi neurčitého kníkání, které ani pořádně není moc slyšet.

Tohle jsou všechno ještě věci, nad nimiž by se daly přivřít oči, i navzdory nim může deska fungovat přímo skvěle… znám spoustu alb, které jsou zvukově na hovno a jsou na nich hráčské chyby, ale stejně to jsou úžasné klenoty. Ale to není tento případ, protože i co do nápadů je to takové slabé. Typický song Birch Crown se totiž nese v nudném omílání jednoho motivu, jímž je vždy riff, jenž ovšem bývá tak triviální, že bych se to pomalu snad zdráhal nazvat riffem, jelikož to zní spíše jen jako jednotlivé akordy. Suverénně nejlépe z počinu vyznívá nemetalová instrumentálka “Metaphysical Landscapes”.

Úplně extrémní průser “Birch Crown” není a s jistou dávkou tolerance k začínajícím kapelám se to otočit i dá, přesto to však není nic, co by chtěl člověk nějak zvlášť poslouchat.