07. Voice of the Bowl
08. THC Crystal Mountain
09. With Their Hash He Will Create
10. From Wisdom to Baked
11. Medicinal Healing

Hodnocení: 7,5/10

Existuje jenom jeden hudební žánr v rámci metalu, který stále nejsem ochoten přijmout, a tím je grind. Prostě ne. Nechápu, o co v té hudbě běží, co si z toho mám vzít a ani se mi nelíbí splatter image grindových kapel. No, a pak existuje to, čemu se říká brutal death metal a co má ke grindu velice blízko. Ani na brutal death si moc nepotrpím, upřímně nespatřuji velký smysl v tom, že další a další kapely stále a vytrvale vykrádají ikonu žánru Cannibal Corpse a tváří se, že tvoří cosi převratného, co by si každý měl pustit. V tuhle chvíli by mě každý dredatý skalňák brutal death grindu mohl odsoudit za povrchní názor a směle mě odeslat zpátky k poslechu Limp Bizkit, že tomu jako nerozumím. Jo, prostě mě to nebaví, naštěstí, stejně jako ve skoro všech žánrech, mám i v tomhle nejtvrdším death metalovém stylu pár svých oblíbených jmen, mezi které patří i Cannabis Corpse. Paradoxně by člověk asi těžko pohledal větší kopírku Cannibal Corpse, ale právě jejich parodující styl je to, co mě na nich nejvíc baví.

Cannabis Corpse jsou ve svém počínání opravdu důkladní a jejich postup je prostý jak bulharská striptérka. Stačí nahrát masivní nářez na kytary a bubny v über rychlosti, přidat chroptění s textem o přehulení se k smrti a doplnit to názvem, trefně parodujícím název písně od Cannibal Corpse, ovšem obsahujícím alespoň jednu narážku na marihuanu či jinou měkkou drogu. Ano, toto jsou Cannabis Corpse, vzniknuvší v roce 2006 původně jako vedlejší projekt Philla Halla, basáka z Municipal Waste, kde podobné srandy vlastně probíhají také (viz název alba “Waste ‘Em All” parodující Metallicu). Cannabis Corpse mají na kontě tři studiovky, jedno EPko a po letošním splitku s kapelou Ghoul mají venku právě čtvrtou řadovou fošnu “From Wisdom to Baked”, na kterou se teď zkusíme podívat zblízka.

Již první pohled na playlist desky ve mně vzbudil naději, že by se Cannabis Corpse mohli ubírat lehce odlišnějším směrem. “Baptized in Bud”“Zero Weed Tolerance”“THC Crystal Mountain”… i ten, kdo se o death metal jen neznatelně otřel, musí v těchto názvech spatřovat parafrázi na americké legendy a fotry death metalu, samotné Death. Nicméně první dojem byl mylný, pánové se ortodoxně drží svého klasického brutálního stylu. Otvírák “Baptized in Bud” je, přiznejme si to na rovinu, bomba jak V2. Nekompromisní mrdačka hned na začátek, thrashové riffy, které dávají poznat, že i tyhle extrémy mají svoje kořeny kdesi daleko v rock’n’rollu nebo punku. V “Zero Weed Tolerance” trochu přitvrdíme. Je pravda, že mě na tomhle žánru baví, když v neidentifikovatelném blití aspoň v refrénu člověk rozezná, že zpěvák vykřikuje heslo, shodující se s názvem songu. “Weedless One” pokračuje v podobném duchu a začíná se projevovat skoro všudypřítomná jednotvárnost drutal death metalu, kterou alespoň trochu naruší druhá polovina “Individual Pot Patterns”, která mi tak nějak trochu a vzdáleně evokuje již zmíněné Death. “Pull the Carb” je naopak trochu víc groovy a připomíná mi spíš Barnesovu druhou smečku Six Feet Under, což ten song v mých očích činí o něco zábavnějším.

Ze šesté “Considered Dank” krom skéra smrdí taky trochu thrash a melo-death, ke konci dokonce překvapil skoro metalcorový breakdownek a sólo, což jde. Následuje další klasické cradlo-vepřo-zlo “Voice of the Bowl”, i když je to pořád celkem nadprůměrná zábava. Co mě na albu fakt baví, je mix a celkový zvuk. Jako kytarista mám rád, když kytary správně řežou, a když se z mixu line zvuk Peaveyho 6505 nebo jiné podobné pily, tak mě to neskutečně hřeje u srdíčka a taková deska má u mě hned pár bodů navíc. Posledním zajímavým trackem na albu je “THC Crystal Mountain”, který má celkem fajn intro a outro. Dalším kouskem je zase trochu rokenrolová “With Their Hash He Will Create” a poslední dvě řezničiny “From Wisdom To Baked” a “Medicinal Healing”.

Můj celkový dojem z desky je však pozitivní. Brutal death je záležitost, která by neměla dát člověku vydechnout, nějaké clean pasáže zde nelze očekávat, a když se kácí les, tak prostě lítají třísky, takže se mi v záplavě monotónně a stejně znějících kapel “From Wisdom to Baked” jeví pořád jako nadprůměrná deska, které hodně přidává kvalitní sound a celková legrační, jointy vonící image kapely. Kdybych kouřil weed, tak bych dal s klidem desítku, zasmál se a šel si zapálit další hůlo, ale protože jsem střízlivý straight edge borec, dávám střízlivých a lidových sedm a půl.