07. I Walk Alone
08. Have You Ever
09. Dead Man’s Fingers
10. Sincerely Yours
11. We Are an European Band

Against PR

Ačkoli k tomu zdařilý obal svádí, tak pod pokličkou “Left Over” francouzských In Other Climes se neskrývá brutální death metalová náplň plná krve, vnitřností a jiných neveselých témat. Zbystřit by ovšem okamžitě měli všichni příznivci metalického hardcoru, protože tahle pětice si pro hladové fanoušky nachystala své třetí album a hned na úvod vyzradím, že to je zatraceně zdařilá žánrová placka, která si svou trošku pozornosti zaslouží.

In Other Climes jsou celkem ostřílení týpci, protože loni oslavili deset let existence a na letošní rok si nachystali třetí studiovou nahrávku, která navazuje na debut “The Final Threat” z roku 2008 a o čtyři roky mladšího nástupce “Empty Bottles & Wasted Nights”. Kapela se navíc chlubí, má za sebou koncertní zkušenosti po boku takových jmen jako Hatebreed, Entombed či Walls of Jericho, takže uznávám, že už dopředu jsem čekal přinejmenším slušný náser až po okraj nacpaný sborovými vokály, škrkajícími kytarami a nespočtem breakdownů, při kterých se lámou krky. A přesně to jsem dostal.

Škatulka hardcore je natolik úzká, že člověk přesně ví, jak bude takové album znít, takže žádné překvapení se nekoná, ale přesto si nemůžu pomoct a dokud budou hardcorové party znít takhle dobře, budu z jejich tvorby cítit ten tlak a energii, tak je mi úplně šuplík, že jsem totéž slyšel už nesčetněkrát. A právě to je případ “Left Over”, protože nemalý počet motivů mi zní dost povědomě a třeba na začátku sedmé “I Walk Alone” mám chuť začít řvát “Set It Off” po vzoru stejnojmenné písně legendárních Madball, jíž je úvod “I Walk Alone” dosti podobný, ale vem to čert.

In Other Climes se za ta léta vyhráli do velmi populární podoby, kdy je skočný hardcore přiostřován až thrash metalovými riffy a místy dokonce death metalovou hrubostí, kterou cítím třeba z druhé “Now I Know”. A to nemyslím jako výtku, protože “Left Over” díky nasranosti, která je z něj na všechny strany cítit, zní ještě o chlup energičtěji. No, a protože se rezignovalo na moderní míchání agresivních pasáží s melodicky vzletnými refrény, kterých jsem se bál, tak můžu říct, že “Left Over” je sice poměrně jednostranně zaměřená deska, kdy zní jednotlivé skladby vlastně jako jedna a tatáž píseň stále dokola, ale díky jejich obrovské přímočarosti a zpěvnosti refrénů vám ani nepřijde, že album trvá poměrně dlouhých 40 minut.

Zejména první polovina nahrávky nemá chybu a pecka střídá pecku s železnou pravidelností. Od úvodní “Dreams” se skvělými sbory, přes agresivní atak “Now I Know” až k hitové “Who Are You” nemám žádných výtek a dalo by se říct, že takhle album pokračuje až ke svému závěru v podobě koncertní tutovky “We Are European Band”, v níž zpěvák JC překvapil halfordovským ječákem. I na “Left Over” se však najde nějaká ta slabší chvíle, již si tahle nahrávka vybrala v “Sincerely Yours”, která vyčnívá svou rychlostí a brutalitou, kdy ostatní písně strčí do kapsy, ale v tomto případě to nefunguje tak jako v pomalejších záležitostech typu “Have You Ever”, kde se JC odpoutá od hlubokého řevu a předvede taky něco málo ze svého civilnějšího projevu, kterému sluší i náznak melodií a výsledek nezní ani trochu nepatřičně, protože se stále drží ve slušné vzdálenosti od umělé líbivosti.

In Other Climes se mi zkrátka s “Left Over” trefili do noty a jejich třetí album mě zatraceně baví. Řeknu to takhle: komu se líbí zámořské hvězdy Hatebreed a neštítí se kytarových sól, kterými In Other Climes nejednu skladbu v závěru ozvláštní, tak by neměl nad ničím váhat, protože takhle vyrovnanou kolekci, navrch pocukrovanou zabijáckým zvukem, nenajdete každý den. A teď mě omluvte, protože než “Left Over” odložím kvůli jiným recenzím, tak si jdu v jeho společnosti ještě jednou poničit krční svalstvo.