02. Medieval Bloodlust
03. World War Domination
04. A Taste of Things to Come (Chaos Awaits)
05. Deathmarch (Outro)

Hodnocení: 6,5/10

Hellthrasher Productions

Tuším, že čistokrevný death metal z Řecka jsem poprvé slyšel až s touto kapelou. Většina členů kapely už nějaké zkušenosti s hraním má, pokud bych to měl upřesnit, tak tři čtvrtiny sestavy působily v black/death metalových Embrace of Thorns, zatímco zpěvák Vaggelis trápil hlasivky u black metalových Merciless Crucifixion. Po čtyřech letech existence se rozhodli představit veřejnosti s EP “Through the Ages”, kterou vydali u polských Hellthrasher Productions.

Že půjde nejspíš o řádnou porci old school death metalu, nasvědčuje už poctivý kreslený obal s válečným výjevem z dílny Milana Novakovice. Domněnka se potvrdí už s první a nejkratší (nepočítaje outro) skladbou “In the Shadow of the Ancient Gods”. Tu uvádí valivé riffy, hrdelní chropot, aby se pak rozjela na plné obrátky s nekompromisními blastbeaty. Podařilo se slušně namíchat zvuk, takže nic vyloženě nezaniká, ale přitom to není žádný vycizelovaný křišťál. Kluci se hlásí k odkazu veličin, jako jsou Bolt Thrower, Asphyx, Incantation nebo Terrorizer. Především Asphyx jsou slyšet v kytarových riffech a kytarových melodiích, při zatěžkaných pasážích mi v hlavě vyskakujou pro změnu ti Bolt Thrower.

První skladba končí bohužel tak trochu dřív, než opravdu začne, po bitevní vřavě v jejím závěru se rozjíždí šest minut dlouhý masakr “Medieval Bloodlust” a opět mi vyskakujou ty death metalové veličiny, které v tom slyším. Rozhodně umí vzdát hold svým vzorům, to se musí nechat. Opět blastbeat, rychlé tempo, pak tempový zvrat, téměř doomová šlapačka à la Asphyx, člověku se z toho ale chce pomalu začít zívat. Řemeslně je to dobře provedené, ale jednoduše je to jen odvar toho, co už je nám dobře známo. První větší zbystření smyslů proběhlo u třetí skladby “World War Domination”, kerá je solidním nářezem se změnami tempa a zajímavými riffy.

Ve čtvrté “A Taste of Things to Come” se občas v riffech blýskne i záchvěch starých Death. Pátou skladbou je outro, které mi přijde úplně zbytečné. Technicky tomu asi fakt není co vytknout, kluci švihají death metalové standardy s přehledem, ať už mluvíme o riffech kytar nebo o bicích. I kompozičně se drží zajetých kolejí, to samé platí o textech. Tématicky se drží klasiky válečných témat (“World War Domination”) nebo historie (“Medieval Bloodlust”, “In the Shadow of the Ancient Gods”). Vokálně jde o solidní chropot, jak to ocení srdcaři staré školy. Já bych občas ocenil větší variabilitu.

Necelá půlhodina EP dává tušit, že by se War Possession mohli stát slušnou akvizicí řeckého death metalu. Můj postoj nejspíš vyznívá docela kriticky, ale ono se asi ani nedá od prvního EP kapely tohoto zaměření čekat nějaké velké převraty. Svůj účel určitě splnilo, upozornilo na existenci talentované kapely. Myslím, že víc odpovědí nám dá plnohodnotná deska; rozhodně je fajn, že někdo křísí tyhle klasické postupy, přece jen těch brutal slamming technical a kdovíco ještě smeček už je trochu přeplněno. Ale určitě by neuškodilo tomu dát trochu vlastního ksichtu. Staromilci EP určitě ocení, navíc když vyšlo v pěkném vinylovém vydání.