Dark Man Shadow

Dark Man Shadow

Dark Man Shadow - Victims of Negligence
Země: Německo
Žánr: melodic black metal

Otázky: H.
Odpovědi: Sorroth
Počet otázek: 11

Odkazy:
web / facebook

Pokud jste už někdy na začátku tohoto tisíciletí nesledovali black metalovou scénu, jméno německé skupiny Dark Man Shadow vám toho asi příliš neřekne. Kapela celou minulou dekádu mlčela a navenek vůbec nefungovala, až nyní, deset let od předcházející desky “The Shore of Straying Souls”, se objevila novinka s názvem “Victims of Negligence”. A samozřejmě hlavně o ní a také i o tom, co zapříčinilo tak dlouhou odmlku, jsme si povídali se zpěvákem, kytaristou a baskytaristou Sorrothem…

Ještě před samotným rozhovorem je nutné upozornit na jednu věc, která hodně překvapila i nás samotné. Dark Man Shadow je německá kapela a my jakožto správní křupani samozřejmě neumíme německy v podstatě nic, otázky jsme tudíž poslali jak jinak než v angličtině. Odpovědi nám ovšem došly ve slovenském (!) jazyce. Po menším interním hlasování jsme se nakonec rozhodli rozhovor i přes jisté nedostatky ve slovenštině ponechat v originálním znění (pouze naše vlastní otázky jsme samozřejmě přeložili do mateřštiny), a to hned z několika důvodů. Jednak pro zachování autentičnosti, jednak také proto, že – co si budeme povídat – takováhle situace už se asi opakovat nebude; v neposlední řadě je pak smysl odpovědí zřejmý a bez problémů pochopitelný, takže už jen pro tu zajímavost… přejeme příjemné čtení!


Zdravím do Německa. Naše první otázka je velmi jednoduchá. Vaše nové album “Victims of Negligence” vyšlo deset let po předchozí nahrávce “The Shore of Straying Souls”. Co se stalo, že to trvalo dlouho, než vyšla další deska? Nevzpomínám, že by za posledních pár let byly ohledně Dark Man Shadow nějaké novinky… byla kapela neaktivní?

Co jste během těch deseti let mezi “The Shore of Straying Souls” a “Victims of Negligence” dělali? Zabývali jste se nějakou muzikou (třeba hraním v jiných kapelách), nebo ne? Kdy práce na “Victims of Negligence” začala? A co bylo tím hlavním impulsem začít pracovat na nové hudbě Dark Man Shadow?

[odpověď na první i druhou otázku – pozn. redakce] V roku 2003 sme podpisali zmluvu s nasim 2. albumom “The Shore of Straying Souls”Dark Music Production (Portugalsko). Po nejakom case nebolo o nich nic viac pocut a nas album stacili len v juznej ako i vo vychodnej Europe uverjenit. Takisto sa nekonala planovana tour.

V tom istom roku som dostal ponuku od mojho vydavatela, spolocne spolupracovat na par projektoch. V tychto styroch rokoch vznikol moj Projekt Brandenburg, ako aj song “Golden Machine” (“Silver Machine” od Hawkwind) na jednom sampleri od Perry Rodena atd.

V roku 2007 som sa vratil do Frankfurtu nad Mohanom a rozhodol som sa so Samothou komponovat novy album, ktory mal uverejnit label Bellaphon. Po nespocetnych stretnutiach sa po dvoch rokoch ukazalo, ze predsa len nemozu tu slubenu nahravku predplatit.

Mal som zo vsetkeho dost! Zobral som svoju akusticku gitaru a hral som na ulici. Samotha ma v roku 2010 odtial vytiahla s napadom, ktory nam pomohol nas novy album za vlastne peniaze nahrat v Empire Studiu. Vo Februari 2011 sme mali konecne nahravky vo vacku.

Len tolko k nasej inaktivite…

“Victims of Negligence” bylo vydáno u Schwarzdorn Music, což je poměrně respektovaná firma v undergroundu a je známá tím, že vydává pouze jen pár počinů ročně. Jak se vám povedlo s nimi podepsat? Někdo by mohl říct, že to bude problém najít label, když kapela předchozích deset let nevyvíjela aktivitu…

Onedlho som narazil na homepage od Schwarzdorn Productions, ktory som povazoval za velmi zaujimavy a pasujuci, i ked sme uz od Twilight Distribucie ponuku dostali. Po kratkej dobe sa ozval Patrick zo Schwarzdorn Production, ze ho nas hudobny smer prekvapil. Zaujala ho zmes tazkej tvrdej gitary a blast beats spojena okrem muzskeho aj so zenskym hlasom. Dovtedy vraj este take nieco nepocul.

Vela inych ma zasadne problem s “novymi tonmi na stupnici”. Schwarzdorn boli open-mind, na co Legacy Magazine pred desiatimi rokmi vo Feedbacku poukazal.

Řekl bych, že “Victims of Negligence” zní docela oldschool, připomíná by to melodický black metal, jak se hrál ve druhé polovině 90. let – což samozřejmě není nic špatného. Bylo vaším záměrem vytvořit takovou desku? Myslíš, že si muzika Dark Man Shadow bere nějakou inspiraci z 90. let, nebo je ten “oldschool feeling” jen můj pocit?

Myslime, ze o desat rokov budu nase hlasy este stale rovnako zniet, ako aj ta husta gitara a tmave klasicke elementy od Samothy.

Odozrime od 90-tych rokov a pozrime sa jednoducho na hudbu. Tá nepodlieha casu. Deep Purple “In Rock” je pre mna este stale najsilnejsi album vsetkych casov, pretoze ako aj umenie tych hudobnikov a rozmanitost je jednoducho perfektna. Tieto albumy sa daju vidiet ako film.

Mal som 17 a dva gitarove idoly: Tony Iomi a Kerry King. Na jednej strane ponurost, na druhej tvrdost a rychlost.

Death metal riffing 90-tych rokov bol zaujimavejsi, co by som o dnesku uz netvrdil, i ked moje idoly siahaju az do 70-tych rokov. Pocuj moju gitaru a najdes vysledok. Tmave tony klasickeho keyboardu som si vysnival uz v tych casoch.

Jaké rozdíly vidíš mezi metalovou scénou dnes a metalovou scénou před deseti a více lety, když jste vydávali vaše první alba? Je song “Due to Commercialisation” o něčem takovém? Bohužel jsem zatím neměl možnost si přečíst texty, ale název skladby vypadá, že by mohl odkazovat na nějaké (nejspíš ne moc dobré) změny na hudební scéně…

Ako pozorujem, v dnesnych casoch sa gitaristi skor pohorsili ako zlepsili, prevazne sa pohravaju s 3-mi akordami, co pre mna uz s death metalom nema nic spolocne. V dnesnych casoch je uz velmi tazko najst novu skupinu, kde by sa mi nieco pacilo. Prave sme pred par dnami dostali jedno review z UK, vraj je to genialne, ze v dnesnych casoch este skupina moze hrat co chce a ako chce a k tomu este pod zmluvou.

2011 sme sa uchadzali o zmluvu u mensieho distributora (4 predprodukované tracks), kde nam bolo povedane, ze mame pouzit viac komercie; aspon jeden radio hit… Po tejto akcii sme sa tam uz nikdy neozvali. Navzdor tomu vznikol track “Due of Commercialisation”.

Dark Man Shadow

Mimochodem, když už jsme zmínili změny mezi dneškem a dřívějškem, jak bys porovnal “Victims of Negligence” s vašimi starými deskami?

Pred 10-timi rokmi, stalo v ohodnoteni, ze ten album bol komponovany na vela rokov dopredu. Tak sme neziaduc cakali az do teraz, mozno ze teraz ten cas prisiel…

“Victims of Negligence” je splynutie prveho a druheho albumu, co sa tyka zvuku a plynulosti obsahu je terajsi album viac ako druhy a je brutalnejsi ako prvy.

Musím se přiznat, že mě dost překvapila píseň “Len dopis”, která je nazpívána ve slovenském jazyce. Proč jste se rozhodli jej použít? Je to docela neočekávané od kapely z Německa. Má někdo z vás něco společného se Slovenskem? Kdo je autorem textu pro “Len dopis”… umíte slovensky, nebo to napsal někdo mimo skupinu?

Skladby a texty pisem zasadne len so Samothou. Vela kucharov zvykne presolit polievku. Prirodzene sme pisali spolocne aj “Len dopis”.

Máte skladbu ve slovenském jazyce, ale – doufám, že se nemýlím – doposud ve vaší diskografii není německy zpívaný song… je to tak? Přemýšleli jste někdy o udělání písničky s německým textem?

U Dark Man Shadow som nad takym niecim nikdy neuvazoval, pretoze k tejto symphonii nepasuje nemcina. Ono to zneje dost tvrdo a chladno, take nieco sa hodi len k drzemu rocku, ako je napriklad moj Projekt Brandenburg (na sposob Rammstein, Böhse Onkelz).

Pokud vím, aktuálně nejsou v plánu žádná vystoupení Dark Man Shadow. Plánujete hrát nějaké živé koncerty?

Posledne dva mesiace sme pracovali na nasom live-sete. Pracovali sme na novych, ale aj starsich tracks – na novo odené -, co by doteraz stacilo priblizne na jednu hodinu live-show.

Kvoli booking agenture a managemente sa este jedná, ale myslim, ze 2014 budeme mat urcite dost vystupeni a dufame ze aj u vás.

Mohl bys nám říct, jak bude vypadat budoucnost Dark Man Shadow? Plánujete pokračovat ve hraní a udělat více desek? Tím chci říct… máte v plánu kapelu zase rozjet naplno, nebo je “Victims of Negligence” jen jednorázovka?

Ako si v hore uvedenom cital, nezalezi to vsetko len od nas. Ked vsetko positivne prebehne, budeme pracovat na novych napadoch a prirodzene ich aj uverejnime.

Mimochodom album, album, album… moze sa stat, ze clovek vrazi do muru; vela hmoty miesto kvality. Dobry album potrebuje cas. Nas umysel je viest Dark Man Shadow dalej.

Máme pro tebe už jen jednu otázku, která může být trochu ošemetná, ale na druhou stranu také zajímavá. Ačkoliv je v Německu spousta skvělých kapel, všiml jsem si, že spoustě lidem z okolních zemí připadá, že je německá scéna plná kýče a klišé, především v subžánrech jako folk metal nebo pagan metal. Co si o tom myslíš ty jako Němec? Díky mockrát za rozhovor!

Moji predkovia, ako aj mentalita a sposob myslenianie je uplne nemecké. No dobre, kto ma rad folk, alebo pagan metal, preco nie. Ci je to gýc, alebo nie, to stojí v priestore. Ja tento styl síce bezpodmienecne nepotrebujem, ale nerád sa negatívne vyjadrujem o druhých umelcoch. Ono je to tak ci tak dost tazké obstát pri tolkých tisickach skupin.

Dakujem zapodporu tohoto interview cez vas magazin.

Sorroth


1 komentář u „Dark Man Shadow“

  1. Ďakujem za vašu pioniersku prácu a skutočne nezvyčajný rozhovor. Podnietil ma k niekoľkým úvaham.
    V prvom rade,čo sa týka slovenčiny, evidentne je použitá niekým, kto ju síce dobre pozná, no dlho, možno vôbec, ju nepoužíval v slovenskom prostredí, iba niekde doma medzi svojími, aj to nie často. Sú tam časté archaizmy a aj štylistická výstavba viet vychádza predovšetkým z nemeckého slovosledu. S najväčšou pravdepodobnosťou speváčka Adriana (Samotha) má slovenské korene, logicky to vyplýva aj s odpovede pri otázke na skladbu Len Dopis, a napokon jej nick nemusí byť nič iné, iba transkripcia slovenského slova Samota (Osamělost). :-)
    Ďalši vec sa týka nemeckej hudobnej subscény; ako vidno, ani tam to nemajú na ružiach ustlané ako napr. v Škandinávii, kde vraj keď kapela požiada o štátnu dotáciu, tak ju aj dostane. To by vysvetľovalo stovky (!) aktívnych škandinávskych kapiel, kde nadmerná kvantita pochopíteľne porodí aj častejšiu kvalitu.
    Uvedená platňa je celá streamovaná v magazíne Terrorizer, vypočul som si ju a … čo povedať, ehm, aby to bolo slušné… Jednoducho povedané je podprodukovaná, gitara je utopená a klávesy majú priveľa hallu… Potenciál je tam však obrovský, to sa dá počuť, a pri kvalitnej produkcii by pokojne mohlo ísť aj o zdatnú konkurenciu švedskej Katatonie !

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.