W/V

Neděle 2. 6. : W/V aka JAMES WELBURN (uk) & JULIANA VENTER (za) + Chlamydoe (sk/cz)

Na hranicích a v meziprostorech se pohybujeme velmi rádi – a koncert improvizačního projektu W/V bude z tohoto hlediska mimořádně výživný. V osobnostech a přístupech baskytaristy Jamese Welburna a zpěvačky Juliany Venter se totiž spojuje celá řada nesourodých kontextů.

Brit Welburn si prošel třemi asi nejsilnějšími hudebními scénami v Evropě. Po londýnských začátcích dlouho pobýval v Berlíně, odkud se přesunul do Norska. A v jeho tvorbě se to všechno odráží – hutnost kytarového noisu ve stylu Skullflower, berlínské nadšení pro experimenty i virtuozita a důkladnost norských improvizátorů. V jeho pojetí se baskytara – prohnaná laptopem a patřičným množstvím efektů – stává suverénním sólovým nástrojem, který produkuje godfleshovsky drtivé riffy, barevné plochy i nepravidelné ruchy. Welburn sólově debutoval na skvělém labelu Miasmah deskou Hold, kde mu nahrál bicí Tony Buck z legendárních The Necks, na což později navázal projektem Barchan s dalším bubeníkem, Tomasem Järmyrem ze zběsilých „jazzmanů“ Zu, a s W/V vydal teprve třetí plnohodnotné album. Ve všech případech se ale ukazuje nejen jako schopný skladatel, ale také jako precizní producent s ohromným citem pro barvu zvuku.

Případ Jihoafričanky Venter je ještě zamotanější. Zpěvačka s operním vzděláním začala v avantgardních jihoafrických projektech, jako byl nadžánrový a v pravém smyslu exotický The Mud Ensemble, posléze se ale přestěhovala do Berlína (kam jinam). Tam působila v podivném freakfolkovém projektu Spooky Attraction from a Distance (s Josephem Suchym) a vystupovala i třeba s Majou Ratkje. Vedle toho se ale věnuje také performancím a herectví – nedávno se dokonce s filmem Die Stropers podívala do Cannes. Venter působí především jako samorost, který se pohybuje, koneckonců podobně jako Welburn, i mimo vyšlapané cestičky tzv. alternativy s vlastní vizí bez kompromisů.

Co čekat od koncertu? Drtivé basové drony. Sonické blaho. Setkání Diamandy Galás, Maji Ratkje a Sidsel Endresen na pitevním stole. Nebeský zpěv, bestiální vřískot a glosolálie. Nevíme, kam hudba dvojici zavede, ale rozhodně chceme být u toho.

https://silkentofu.bandcamp.com/album/w-v
https://jameswelburnmiasmah.bandcamp.com/
https://sunflower-sutra.bandcamp.com/album/spooky-attraction-from-a-distance

WV

Začalo to jako interní vtip Puncta, pokračovalo koncertem pod názvem Jano Klamm, na který se sešly nadšené reakce, ale také popisy řezání kabelů nožem a bezmála rituálního pojídání banánu. A teď Jano Doe (aka Katarína Gatialová) a Jan Klamm – dvě velké postavy pražského undergroundu – vystoupí poprvé regulérně se zvukomalebným jménem Chlamydoe. Čekejme na jedné straně modulární syntézu, která může vyústit v cokoli od noisu po techno, ale v každém případě bude naplňovat ideu tvořivého chaosu, na druhé neutuchající vášeň pro dekonstrukci a (ne)kontrolovaný rozpad zvuku.

https://genot.bandcamp.com/album/duranzie
https://klangundkrach.bandcamp.com/album/klamm-klapper-pelikan

Jednota tentokrát: ][, Cáry mlhy, Letmo, Marast, The Aardvark

Punctum (Krásova 27, Praha 3) 2. 6. od 20:00.
Vstupné jen na místě za 300 CZK.
FB event:
https://www.facebook.com/events/381859809207673/

www.facebook.com/doublebrackets
https://carymlhy.blogspot.com
http://letmo.net/productions/
http://marastmusic.com/
www.the-aardvark.cz
https://punctum.cz/

[tisková zpráva]


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.