Stone Sour - Audio Secrecy

Stone Sour – Audio Secrecy

Stone Sour - Audio Secrecy
Země: USA
Žánr: hard rock / alternative metal
Datum vydání: 7.9.2010
Label: Roadrunner Records

Hodnocení: 7/10

Odkazy:
web / facebook / twitter

Vždycky jsem Stone Sour bral jen jako kapelu, kam si Corey Taylor chodí odpočinout od tvrdší hudby a emotivně se vyřádit. Některé jeho balady jsou ale opravdu povedené, namátkou jmenuju “Bother” nebo “Through Glass”. Ve Stone Sour mi to nevadí, když už to ale tahá do Slipknot (“Snuff” mluví za vše…), tak to moc příjemné není. Všechny svoje emotivní výlevy by se měl držet právě zde a mít možnost vychutnat si zpěv i v jiné formě než jen řvaní.

Po krátkém intru “Audio Secrecy” už se deska plně rozjede. Stejně jako na “Come What(ever) May” je to hned pořádný, nekompromisní hardrock. “Mission Statement” je velmi podobná jako “30/30-150”. Tvrdší zpěv, který se perfektně chvílemi mění do čistého, zabijácký riff a rychlé bicí. Výborně uvítání do desky, a když to záhy potvrdí další “Digital (Did You Tell)”, tak je zatím “Audio Secrecy” výbornou prací. Kytarové riffy se opravdu povedly, James Root tu odvedl skvělou práci. Nejtvrdší část by byla za námi, takže pokud chcete od Stone Sour jen hardrock, tak už to vypněte (smích). Je tu totiž už pomalejší “Say You’ll Haunt Me”, do balady ještě ale nespadá, refrén je totiž rychlejší než zbytek písně a chvílemi je tu “tvrdší” verze Coreyho. Refrén je zároveň velice chytlavý, prostě to, co vám hned uvízne v hlavě. Skoro stejná je i další “Dying”, většinu času se jedná o pomalou táborovku, během chvíle se ale promění v něco opačného. V “Dying” se mi velice líbí kytarové sólo, které bych tam po dosavadním vývoji nečekal.

Po dvou hardrockovějších kouscích “Let’s Be Honest” a “Unfinished” se dostáváme ke zmiňovaným baladám. “Hesitate” je první pomalejší a vážnější, z balad od Stone Sour se mi vždycky líbí jen některé. Zde je to hlavně “Miracles”, ale nepředbíhejme. Hned po “Hesitate” je tu “Nylon 6/6”, abyste se úplně nevybrečeli, vložili autoři mezi dvě měkkčí jednu rychlejší. A teď tu “Miracles”, pro mě nejlepší song na desce. Řadí se k velikánům mezi rockovými baladami jako “Bother” a “Through Glass”, nevím, čím to je, ale pro mě je velice chytlavá. Další pomalejší “Pieces” už se mi zas tolik nelíbí, ale refrén je opět velice chytlavý. Refrény jsou tu celkově velmi silná věc, každá z těchto písní by mohla být často hraným hitem v rádiích. Dále už to není nějak podstatné, průběžně se střídá tvrdší s měkkčí a není to nic důležitého. Zmíním ale předposlední “Anna”, která určitě patří mezi mé top5 z “Audio Secrecy”. Střídá se pomalé s rychlým, a kdyby se vyměnil CoreyKurtem Cobainem, mohla by to být i zajímává píseň od Nirvany.

“Audio Secrecy” je podlě me poměrně podařené dílo. Pár songů bych ale vyházel, mezi “Miracles” a “Anna” je to celkem hluché místo, které mi docela vadí. Chybí mi tu ale více nářezů, po úvodních dvou tam skoro žádný není. V tom bylo “Come What(ever) May” mnohem lepší. Stone Sour vydávají desky pramálo, když už ale, tak stojí za to.


9 komentářů u „Stone Sour – Audio Secrecy“

  1. H. – 4/10 (nechtělo se mi psát slovní hodnocení, ale obecně příliš mnoho uchcaných balad, málo opravdu silných momentů (jestli vůbec nějaké), takřka nulová atmosféra a na můj vkus celkově příliš mtv-oriented materiál… a teď se do mě klidně všichni pusťte co jsem to za kokota, mě se to ale prostě nelíbí :-) )

    1. Souhlasim s tebou,stone sour i slipknot smrdi mtv.come what(ever) may bylo snesitelny,ale tohle je prilis.

  2. Mě se líbí velice… je to poctivej kus hard rocku. Taylor má snad rok od roku lepší hlad – jen málo frontmanů dokáže nabídnout takhle pevnej a silnej hlas jako právě on. Deska má taky perfektní zvuk, což je pro mě velice důležitý.

    Složení songů mi vyhovuje.. Miracles a Imperfect jsou skvělý balady, kterým čim dál tim víc a víc ženou tenhle žánr dopředu i u lidí, který nejsou v týhle hudbě tak zběhlý. Je to dobře nebo špatně? Vystihuje něco takovýho mainstream? Nemyslim si… vzhledem ke stavu chlapů z kapely si myslim že je zázrak, že těch pomalejších písní je polovina.

    Songy typu The Bitter End a Unfinished jsou naopak něčim, co dokáže člověka nakopnout. Minimálně mě.. já jsem spokojenej, čekal jsem málo a nakonec jsem dostal ještě víc.

  3. Já se nebudu rozepisovat, prostě na mě až na pár momentů nezáživný poslech. Nuda. Ani třeba Hellyeah mi znovu radost neudělali… :-?

  4. Když sem to slyšel poprvé tak říkám jo docela solidní… po 2. už sem se začínal nudit a po 3. to byla otrava… je tam sice pár světlých okamžiků ale jinak je to nic :-? zklamali mě hoši čekal jsem víc

  5. Souhlas s H.!
    Maggor: “Taylor má snad rok od roku lepší hlad” -> ehm, presne takto si nepredstavuji hudebni hlasovy projev co nabizi neco zvlastniho, neco co daneho zpevaka odlisi od zbytku tuctoveho hudebna. Napr. zpevak v Breaking Benjamin se taky vyzpivava cim dal vic, ale prave ze do “MTV srackoidniho projevu”:)Na prvnim albu byl dokonalej. Ti zpevaci co se snazi mit ucebnicovy projev prave ze zahy ztraci to hlavni – SVUJ projev. V hudbe proste musi bejt urcita “spina”, ktera dela danyho umelce originalnim. Howgh!

Napsat komentář: H. Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.