06. Black Blood Vortex
07. Ancient Ways Prevail
08. The Exterminati
09. Scald Command

Hodnocení: 7,5/10

Lavadome Productions

Chaos Inception nejsou žádní velcí veteráni, vznik téhle zámořské smečky z Alabamy se datuje do roku 2008, přičemž první deska “Collision with Oblivion” vyšla v roce následujícím. Aktuální “The Abrogation”, vycházející pod českým labelem Lavadome Productions, je pak druhým dlouhohrajícím zářezem na pažbě Chaos Inception. Se zmiňovaným debutem jsem tu čest neměl, ale soudě čistě dle novinky, ne moc dlouhá historie kapele nikterak nebrání v tom, aby neměla jasno ohledně toho, co chce hrát a jakým způsobem to chce hrát, což se na konečném výsledku vždy projeví.

Hájemstvím Chaos Inception je death metal. To sice není zrovna nejdelší definice, nicméně je plně dostačující. Když do přehrávače budete vkládat tuhle placku, neměli byste čekat apokalypsu jen na povedené obálce, nýbrž i apokalypsu hudební. Pokud je tohle přístup, jaký vám v hudbě vyhovuje, pak věřím, že pro vás “The Abrogation” v žádném případě nebude zklamání, spíš naopak, jelikož jestli mají Chaos Inception něco zmáknuté, pak je to zcela jistě drtivý death metal v charakteristickém stylu floridské brutální školy.

Je pravda, že Chaos Inception do svého žánru v zásadě nepřinášejí nic nového, ale předpokládám, že to tak úplně ani nebyl ze strany skupiny účel. Pokud však měli Chaos Inception za cíl natočit muziku, která člověku lidově řečeno nakope prdel, pak se rozhodně dá tvrdit “The Abrogation” uspělo, protože tohle naplňuje do puntíku. Ostatně je to i pochopitelné, neboť má empirická zkušenost říká, že fanoušci death metalu, jimž je deska přece jenom určena primárně, obecně přílišné posouvání hranic nevyhledávají, ale dají přednost, když někdo vezme již vymyšlené a pokusí se to zahrát ještě tvrději a brutálněji. A jak “The Abrogation” ukazuje, pořád lze death metal napumpovat takovou intenzitou, že to prostě stále bude bavit, ačkoliv jste podobné muziky mohli slyšet více než dost.

Asi nebude moc překvapivé, když prozradím, že se “The Abrogation” po většinu svého času odehrává v hodně rychlém tempu. Kapela rozhodně nijak nemarní čas a doslova od první vteřiny úvodního titulního válu se na posluchače vyvalí nekompromisní nářez. Tu a tam jej pročísne nějaká ta techničtější finesa, riffovou a blastbeatovou palbu vcelku pravidelně narušují kytarová sóla, která jsou mnohdy velice povedená, viz třeba “Phalanx (The Tip of the Spear)” nebo “The Exterminati”, nezřídka se však objevují i nějaké ty ne tak úplně rychlé valivé pasáže, poskytující pádný důvod k tomu, aby si člověk při poslechu mezi ustavičným headbangingem také trochu zahrozil (smích). Příkladem může být třebas skvělá pecka “Lunatic Necromancy” nebo opět “The Exterminati”. Jedná se ovšem spíše o ozvláštnění, protože prim stále hraje brutalita ve vysoké rychlosti.

Co na “The Abrogation” velmi oceňuji, je velmi inteligentně nasazená délka. Deska totiž bez pár vteřin trvá rovnou půlhodinku, což je u muziky podobného zaměření akorát. Ani málo, aby si to člověk pořádné neužil, ale ani moc, aby to ke konci nepřestalo bavit, jak se u mnoha 50+ minutových death metalových alb stává. Půlhodina je u “The Abrogation” vyměřena přesně tak, aby z vás po poslechu zbyl mastný flek té správné konzistence – ani ne moc řídký, ani ne moc hustý mastný flek. A to je, ruku na srdce, přesně to, proč člověk tuhle hudbu poslouchá.

Asi se není třeba bavit o tom, že “The Abrogation” potěší zejména žánrové fanoušky, na druhou stranu si ovšem myslím, že je zase potěší více než dost, neboť Chaos Inception v tomto případě nahráli počin bezesporu kvalitní. Nejspíš to nebude úplně to nejlepší, co jste kdy slyšeli, nic to však nemění na faktu, že je na “The Abrogation” cítit pěkný kus poctivé práce, což se určitě také počítá.