07. Whispering Death
08. Imperfect Winter Suicide
09. Scattered Seeds of Plague

Hodnocení: 8/10

web / facebook / bandzone

Bizarre Leprous Production

Nikdy bych neřekl, že česká, potažmo západočeská metalová scéna začne disponovat čím dál kvalitnějšími spolky na poli metalovém. I když je to asi dost způsobeno tím, že jsem českou scénu začal sledovat poměrně nedávno, tak je pro mě hromada zavedených spolků novými, ale o to je to příjemnější překvapení. Daří se především na extrémnějším hudebním poli, jak je tomu v případě brutalistů Cutterred Flesh pocházejících z Karlových Varů. Ti loni vydali po třech letech nové album s názvem “Dying in Pieces” a byť s křížkem po funuse, musím uznat, že se jedná o materiál tuze kvalitní. Důkazem toho, že si to myslím nejen já, budiž i zájem ze strany vydavatele Bizarre Leprous Productions, který je jinak zaměřený spíše primárně na grindovou scénu.

Kapela má kořeny v americké brutální škole bez moderních příkras. Nejvíc by sedělo asi přirovnání ke Cannibal Corpse, Suffocation a podobně laděným technicky brutálním spolkům. V devíti skladbách na ploše minutu přesahující půl hodiny se s posluchačem nepářou. Sází brutální riffy, technické riffy, zkáza a krájení těl probíhá v rychlých i pomalých tempech. Albu nechybí potřebná variabilita a při průměru tři a půl minuty na song dokážou celou stopáž napěchovat zajímavými melodiemi a jednotlivými party. Obzvlášť lahůdkově zní basa, jež v konečném mixu nezaniká a užije si několik vlastních výjezdů, které vskutku stojí za to.

Jak už napovídá název kapely i názvy jednotlivých skladeb (viz “Trénování čistého řezu”, “Druhé kolo stětí”), je jasné, že nepůjde o žádné sluníčkové album. Guturální growling frontmana Maldy je řádně brutální a silný, byť nejde o žádný originální projev, svůj účel plní luxusně. Neobjevují se tu bůhvíjaká technická sóla, techniku si zde vybírají především rytmické záseky a jednotlivé riffy, nicméně při komponování kapela prokazuje plně vyvinutý smysl pro vrstvení harmonií a efektivní využití. To lze krásně slyšet například ve “Whispering Death“, ale téměř v každé skladbě lze najít takový moment.

Byť jsem několikrát zmiňoval nezanedbatelnou brutalitu aktuálního materiálu, rozhodně se nikam nespěchá. Byť blastbeaty zde nejsou ojedinělé, i tak se nefrčí v nijak závratném tempu. Vše plyne tak, aby to dokázalo posluchače plně zabalit do zvukového vakua a sekat do něj chirurgicky jasnými řezy. Není čas ani místo na trendy, hrubozrnný death metal je primárním vyjadřovacím prostředkem. V podstatě zde mluvím o brutálním death metalu, ale rozhodně nemám na mysli současné slamové spolky, pro takovou muziku se budete muset ohlédnout jinde. Karlovarští jsou totiž věrní klasice a dělají ji opravdu kvalitně. Samozřejmě ale jako obvykle platí, že album bude lahůdkou především pro fandy žánru, ale to je možná zbytečné vůbec zmiňovat.

Jsem zvědavý, kam se případně kapela posune s dalšími počiny. Budu rád, pokud se dostanu na nějaký živák, živé provedení této smečky by mě skutečně zajímalo. Deskou “Dying in Pieces” mají rozhodně nakročeno mezi death metalovou elitu, tedy pokud se jim podaří prezentovat svůj materiál přesvědčivě i naživo.