![]() |
Země: Kanada Žánr: post-grunge Datum vydání: 29.7.2014 Label: Roadrunner Records Hodnocení: 5/10 Odkazy:
|
Od dob, kdy si tyhle hard rockery pro svůj vlastní label 604 Records upsal Chad Kroeger z Nickelback, uběhla už pořádně dlouhá doba a z party kolem Tylera Connollyho se za ty roky stala poměrně úspěšná kapela, která sklízí úspěchy hlavně na domácím trhu. Tady v Evropě takovou díru do světa jako kolegové Nickelback neudělali, což však neznamená, že by Theory of a Deadman tvořili hudbu méně kvalitní.
Nejsou tak hitoví (čti: podbíziví), a i když jsou jejich skladby zaměřeny pro rocková rádia, tak jsou schopni hrábnout občas do strun a hlavně dát dohromady velmi povedené skladby. Tedy, abych to upřesnil, tak byli, protože za poslední (a dost možná jediné) opravdu povedené album považuji “Scars & Souvenirs” z roku 2008. To bylo pro kapelu do té doby nejúspěšnějším kouskem a od té doby se Theory of a Deadman utápí v šedivém průměru americké rockové tvorby, protože minulé “The Truth Is…” bylo špatné snad ve všech ohledech.
“Savages” trpí klasickými nedostatky, které u této hudby často vznikají. Album je to strašně dlouhé a skladby příliš jednotvárné. Protože jsou refrény jednoduše zapamatovatelné, tak když jsem album na nějaký týden odložil a následně se k němu vrátil, tak jsem měl pocit, že jej poslouchám úplně poprvé.
Najdou se i světlé výjimky, to zase abych nepřeháněl. Třeba rozvernou “Blow”, “Savages” s Alice Cooperem jako hostem, hutnou “Misery of Mankind” a příjemnou “Livin’ My Life Like a Country Song” jsem si oblíbil, ale bohužel se zde nachází na jednu slušnou píseň minimálně stejné množství nudné výplně, což klasicky obstarávají cajdáky “Angel”, “The One” a “In Ruins”. Velkou výhodou Theory of a Deadman nese jméno Tyler Connolly, jehož vokál už se za ta léta vyprofiloval do identifikovatelné barvy. I když se občas snaží pohladit cukrkandlem, tak s ním nemám problém. To se bohužel nedá říct o samotné hudbě, takže i když se Theory of a Deadman oproti minulému zářezu mírně zvedli, stačí to sotva na žánrový průměr.