08. Il tempo del fuoco
09. A Fading Angel’s Life
10. Countdown to Revenge
11. The Gate to Nowhere

Hodnocení: 5/10

Scarlet Records

Italská čtyřčlenná formace Hollow Haze je na heavy metalové mapě viditelná teprve od roku 2003, a přestože se prvního alba dočkala relativně brzy, tedy přesněji řečeno v roce 2006, nelení a od té doby sází jednu desku za druhou, na nichž se rychle vyhrála do současné podoby. Loni to byla čtvrtá v pořadí “Poison in Black”, na kterou jsem zaznamenal veskrze kladné ohlasy, a letos pánové přispěchali s novinkou “Countdown to Revenge”. O kapele jako takové jsem neměl donedávna nejmenší ponětí, a protože strojově chladný obal budí dojem, že se jedná o moderní metalovou kapelu, byl jsem lehce překvapený tím, co jsem na aktuálním albu dostal.

No, i když, měla mě trknout minimálně ta Itálie, protože Hollow Haze je melodická metalová kapela s dotykem symfonického velikášství, což je kombince, pro kterou je Itálie téměř domovinou. Tím druhým vodítkem měl být pohled na sestavu, kde se krom standardní bezejmenné nástrojové trojice vyjímá jméno zpěváka Fabia Lioneho, který se stal vokalistou právě před letošním albem, a protože zasvěcení jistě ví, že se jedná o zpěváka legendárních Rhapsody, potažmo Rhapsody of Fire, tak nevěřím tomu, že by pátá studiová deska zůstala bez povšimnutí fanoušků žánru nebo minimálně zmíněné domovské kapely Fabia. Ono se ani není čemu divit, teoreticky se nejedná o vůbec špatnou hudbu, protože nejde o “obyčejný” power metal se symfonickými aranžemi, ale co jej činí atraktivním, je dotek temnějších progresivně metalových postupů, které jsou patrné zejména ve stavbě samotných skladeb, jež ne vždy jedou podle klasického, jednoduchého schématu sloka-refrén-sloka.

Bohužel, v reálu tato kombinace působí v pojetí kapely nesourodě a roztěkaně, jako by borci nevěděli, kterým směrem se vydat. Na “Countdown to Revenge” tak vedle sebe leží přímočaré, melodické vypalovačky jako “Still Alive”, “We Must Believe” či “Il tempo del fuoco” a progresivní kompozice, které i svou stopáží vzbuzují dojem, že se v nich kapela chtěla předvést v trošku jiném světle, jmenovitě mám na mysli “Watching in Silence”, převážně baladickou “A Fading Angel’s Life” a především pak skvělou titulku, která album spolu s kraťoučkým outrem uzavírá. Snažil jsem se k albu přistupovat s vědomím, že kapela tímto chtěla dosáhnout barvitosti a nápaditosti desky, proti čemuž nemůžu nic namítat, protože opravdu, skladby jsou od sebe pěkně oddělitelné a “Countdown to Revenge” se dá v pohodě a bez větší újmy doposlouchat do konce. Bohužel, ony dvě kategorie od sebe dělí dlouhá a hluboká kvalitativní propast, které mně osobně nedovolila si desku vychutnat tak, jak bych si představoval.

Netvrdím, že drtivá většina skladeb je špatná, ale minimálně prostředek alba ohraničený kusy “Life Has No Meaning” a “Il tempo del fuoco” za slibným úvodem a parádním závěrem hrubě zaostává. Holt ne vždy se Hollow Haze podaří vytáhnout z rukávu taková esa jako rychlou úderku “Still Alive” či temnější “No Rest for the Angels”, jejíž atmosféra by slušela i vícero skladbám. Velkým překvapením pro mě je Fabio Lione, protože se přiznám, že dokud jsem jeho angažovanost v kapele neobjevil, ani by mne nenapadlo, že se jedná o jeho hlas. Oproti svému domovskému působišti se nezdržuje v nebeských výškách, ale dokazuje, že má v sobě i takovou tu pověstnou bestii, která ho pustí i do zemitějších vod s chraplavým nádechem. Za všechny skladby můžu v tomto ohledu vyzdvihnout především zmíněnou “No Rest for the Angels” nebo “The Answer”. Přestože on je tím hlavním lákadlem, tak zbytek sestavy není vůbec špatný a hlavně kytarová práce Nicka Savia mě baví. Tu a tam se vydá do sólových vod velkých kytarových hrdinů, občas hrábne do strun a vytáhne zatěžkaný riff, výsledkem čehož je nápaditá hra, která nenudí.

Věřím, že Hollow Haze si svou novinkou získají dostatečný počet nových fandů, které přiláká jméno Fabia Lioneho, ale mě ničím jiným než jeho energickým výkonem vyloženě nenadchli. “Countdown to Revenge” je svým způsobem standardním, nepřekvapivým počinem, který by člověk od takové kapely očekával. Několik vybraných kompozic mě baví, a kdyby se kapele podařilo udržet své skladatelské schopnosti na uzdě a materiál by byl vyrovnanější, nemám co řešit, jenže takhle bohužel. Slušný standard, jenž neurazí ani nenadchne a který mě nemůže donutit si album v budoucnu ještě pustit.