![]() |
Země: Švédsko Tracklist: Hrací doba: 40:34 K recenzi poskytl:
|
Mylingar vylezli ze švédského undergroundu teprve nedávno, přesto věřím, že mnohým z vás tohle jméno neznámé není. Jejich hnusný death (/ black) metal si získal svou pozornost a recenze proběhly i na větších metalových stránkách. Kromě toho jejich počiny již od prvního minialba „Döda vägar“ (2016) vycházejí u Amor Fati Productions, což není úplně neznámá firma a fajnšmekři její činnost jistě po očku sledují. Je tedy načase, abychom si Mylingar představili i zde. Když už na to nedošlo s loňským dlouhohrajícím debutem „Döda drömmar“, letošní pokračování „Döda själar“ si to jistě zaslouží.
Mylingar nehoblují průměrný death metal, jejich podání je dost choré, zvuk ušpiněný a celková atmosféra misantropická. Přesto se jejich produkce nedá označit za bezhlavou či bezmyšlenkovitou a nese si v sobě i jakousi jemnou sofistikovanost. Respektive… hudba Mylingar samozřejmě nepostrádá jistou animálnost, hrubozrnnost a primitivnost, ale mám pocit, že tyto atributy jsou produktem širšího konceptu, jejž Mylingar sami sobě nastavili. O určité promyšlenosti ostatně svědčí i to, jakým způsobem jsou všechny dosavadní nahrávky sladěné po vizuální stránce a nakonec i v pojmenovávání jednotlivých titulů. Mně osobně se jen tak mimochodem tahle sjednocenost diskografie strašně líbí a dávám za ni palec nahoru.
Stejně tak hudebně „Döda själar“ nenabízí pouhou zběsilost a marast. Špína, hrubozrnnost a všechny tyhle věci stále platí, jistě, ale Mylingar si v pohodě dovolí i nějaké zvolnění a dočasný přechod do středního tempa. Podobně se z toho při troše snahy (popravdě řečeno ani nemusí být až zas tak obrovská) nechají vytáhnout i kytarové vyhrávky, které se nijak nevylučují s drsnějším podáním. Třeba druhá „Nedstigningen“ v pohodě předvede obojí – po většinu času je hutně nasypaná, ale ty nápady v tom prostě jsou.
Což také dokazuje, že to Mylingar dokážou utáhnout i ve vyšších rychlostech, aniž by posluchačova pozornost upadávala, a to díky skladatelskému umu, nejen kvůli celkové auře. Ačkoliv i ta je povedená, protože „Döda själar“ se obecně může pochlubit poměrně ošklivou náladou. Kdybych to měl k někomu přirovnat, napadli by mě taktéž švédští Horde of Hel, z jejichž muziky jsem cítil podobnou misantropii. Nutno ale dodat, že Mylingar ji dotáhli ještě dál a jejich podání působí náročněji, odpudivěji a sugestivněji.
Asi nepřekvapí, že „Döda själar“ na první poslech patří k těm albům, která znějí dost neprostupně a prakticky neměně. Jako kdyby byly všechny songy prakticky stejné. Ale to nakonec vůbec nevadí. Vyměklé sráče to alespoň odradí a ti ostatní si můžou během úvodních seancí v pohodě frčet na té celkové mrtvolné atmosféře. Zanedlouho ale poznáte, že ty skladby nejsou vůbec tupé a že Mylingar nehrají jen extrém pro extrém (ostatně, zas až tak extrémní to také není, známe horší). Což je fajn.
V „Döda själar“ určitě nevidím kandidáta na desku roku nebo tak něco. Ale ta fascinace smrtí a umrlčí náladou, jak ji Mylingar prezentují (nejen) na „Döda själar“, mě hodně baví a koupi vinylu si to dle mého skromného názoru určitě zaslouží. Za poslech rozhodně stojí.
Zajímavá věc. Hned jsem si vzpomněl na Eskhaton. Zvukově nejzhoubnější mi přijde to minialbum. Je to kapela, nebo home computer projekt ?
To neni na metal-archives, takže si právě Háčkovi zpíčil celej den.
Tak jest. Chtěl jsem tu otázku tiše odignorovat, ale když na to ještě upozorňuješ, tak jsi mi ten den zpíčil ty :(
Hrozne (ne)prijemna vec, cekam na diehard edici vsech desek pokupe. Sice se od jednicky nehli ani o milimetr, ale ten bozskej zvuk jak z hadice od vysavaca se stejne gradovat neda. Perda!
http://www.bardomethodology.com/articles/2019/12/18/mylingar-interview/?fbclid=IwAR0N8ii6su6iU7i3fMoB85qeH5YbxHbUwMe-rT1ZHwNXjMca-qQAPOYorxs