01. The 9th King
02. Endless Devotion
03. Legends of Pururaucas
04. Last Denial

Hrací doba: 30:44

Sure Shot Worx

Na Saqra’s Cult mi přijde nejzajímavější tématika jejich textů, kteroužto je Incká říše a její kultura. A to i přesto, že Saqra‘s Cult chybí pádný argument pro podobné obsahové zaměření v podobě „správného“ původu, protože pocházejí z Belgie. Ale tady mi to nijak zvlášť nevadí. Jde totiž o dost interesantní téma, které v metalu pěstuje jen málo formací.

Po hudební stránce už ale takové jednoznačné přesvědčení o zajímavosti Saqra’s Cult nemám. Přijde mi, že debutová deska „Forgotten Rites“ vyvolala docela ohlas a relativně dost se o ní mluvilo. Trochu se mi nicméně zdá, že na tolik pozornosti v undergroundových kruzích toho Belgičané nepředvedli zas až tolik. „Forgotten Rites“ bylo fajn, ale nešlo o žádnou velkou bombu a ve finále se tak z toho stalo jedno z těch alb, která zanedlouho zdechnou a člověk se k nim už nikdy v životě nevrátí.

Nepochybuji o tom, že s letošní novinkou „The 9th King“ tomu nebude jinak, a to z velmi jednoduchého důvodu. Druhá deska mi totiž dokonce přijde o něco slabší, než byl její předchůdce. Co do stylu Saqra’s Cult samozřejmě pokračují v trendu nastoleném na debutovém počinu, ale nemůžu si pomoct, tentokrát je tu ještě méně záživných momentů. V hlavě mi prakticky utkvěla pouze úvodní a zároveň titulní skladba „The 9th King“, na čemž nesporně bude mít svůj podíl právě skutečnost, že se na posluchače vyvalí jako úplně první. Ve zbylých třech písničkách jsem nedokázal zachytit nic moc zvláštního. Poutavých pasáží je minimum, strhující ani jedna.

Nelze samozřejmě popírat instrumentální skill Saqra’s Cult, ani jejich schopnost pořád složit materiál na relativně ucházející úrovni. O nějakém skutečně špatném či snad dokonce neposlouchatelném albu se tu určitě nebavíme. Nějak se ale celou dobu nemůžu zbavit pocitu, že ze skladatelského hlediska v tom není víc jak průměr. Belgičané hrají rychlejší black metal s čitelným zvukem, proti čemuž v základě nic, ale k tomu, aby jejich produkce dokázala víc zaujmout, citelně chybí větší charisma…

…čímž se dostávám k jedné věci, která mě na muzice Saqra’s Cult fest točí, možná i víc, než by asi měla. Kapela si zvolí tak zajímavé textové téma, ale ve vlastní hudbě to není vůbec, ale opravdu vůbec poznat. Kdyby to člověk nevěděl a kdyby neviděl obálku „The 9th King“, asi jen těžko by dokázal odhadnout, o čem že to Saqra’s Cult zpívají. A to mi přijde jako ohromná škoda, protože právě tady Belgičané trochu ignorují způsob, jak se vyčlenit z davu a znít alespoň trochu nevšedně.

Saqra's Cult

S tímhle neduhem už dost bojovalo i „Forgotten Rites“, ale alespoň pár náznaků se tam objevilo, i když to třeba bylo jen intro „Uku Pacha“. Na „The 9th King“ se ovšem nic takového neděje a Saqra’s Cult v tomto ohledu učinili spíš krok nazpět. Prvek, v jehož větší využití jsem v předstihu doufal, byl tak upozaděn ještě víc, až na samotné minimum, a to ani na tom debutu tam toho nebylo zrovna přehršel.

V konečném důsledku jsem došel k názoru, že „The 9th King“ nenabízí muziku vhodnou pro mě. Doufal jsem v trochu jiný přístup, který se nakonec nekoná, a tudíž se pro mě jedná o docela obyčejnou nahrávku, jaké už další pozornost nebudu věnovat.