01. Inner Stress
02. Methlocked
03. Trash Island
04. Rise for the Last Time

Hrací doba: 25:25

web / facebook / instagram / bandzone

Zajímá vás, jaké je aktuální počasí v Kosmonosích? Chcete si poslechnout „Babičku“ od B. Němcové? Nebo snad toužíte splnit misi a zachránit nebohá zvířátka na nehostinném ostrovu? To vše a ještě více vám nabízí infolinka společnosti Tvoje bába s.r.o. na čísle „00420603545450“. To je mimochodem také název aktuálního EP od kapely Hentai Corporation, na české scéně již pevně zavedeného jména a vyhledávané atraktivity v tuzemských klubech. Po dvou řadovkách tak opět přichází kratší počin. Je však v plánu vydat pokračování, s nímž pak utvoří „00420603545450“ plnohodnotnou desku a rozšíření snad dostane i ona infolinka.

Oproti předchozímu „Intracellular Pets“ nastala u Hentai Corporation jedna zásadní změna. Nedlouho po vydání tohoto alba odešel klávesák František Koucký a před časem ho již definitivně nahradil Dejv Tichý. Koncertně zapadl dobře a, jak ukazuje „00420603545450“, studiově také. Zbytek sestavy – bicí Zdeněk Šťáva, baskytara Matouš Duraj, kytara Petr Škarohlíd a zpěv Radek Škarohlíd – zůstává stejný, stejně jako vydavatelství BiggBoss, u nějž vyšla už i minulá nahrávka „Intracellular Pets“. Ta mě baví. Oproti prvnímu „The Spectre of Corporatism: Starship Shaped Schnitzels from Planet Breadcrumbs Are Attacking a Giant Tree Monster Who Has a Vagina and Holds Hitler Hostage“ působila především pospolitěji a dokázala se vyvarovat slabším místům, kterých se na prvotině pár nachází.

Novinka „00420603545450“ ve vylepšování pokračuje. Samozřejmě je těžké porovnávat formu na základě čtyř skladeb, ale je zcela jasné, že takhle ambiciózní choutky Hentai Corporation ještě neměli. Přestože jsou zruční instrumentalisté a o nápady zdá se nemají nouze, povětšinou se stopáž jejich skladeb pohybovala mezi třemi až čtyřmi minutami. Tady kromě „Inner Stress“ nejdou pod šest minut, ve dvou případech je z toho sedm a půl minuty. Myslím, že zrovna u kapely jako Hentai Corporation to má svoje opodstatnění, a vlastně jsem se již dříve říkal, proč nezkusí taky něco rozmázlejšího. Trochu mi tím připomínají dobu, kdy fungovali pouze skrze demíčka. Tam byla jejich hudba o něco rozmanitější, ne však lepší.

Nejsem si jistý jak na tuto změnu budou reagovat ti, kteří se na ně nalepili se skočnými rytmy jako „Equilibristic Brides“ nebo „The Fall of Johann M.“, protože obdobně přímočaré kousky ani pasáže na „00420603545450“ moc nejsou. Za to jsem rád. Upřímně, takovéto skladby se mi zpravidla oposlouchají jako první a jsou právě těmi, které jsem se s postupem času naučil přeskakovat. Něco jiného je to na koncertech, tam to stále funguje, jak má. Ostatně živá vystoupení jsou hlavní parketou Hentai Corporation, tuhle disciplínu by mohli vyučovat.

Nejtradičněji působí úvodní „Inner Stress“. Pohybuje se na zajeté devadesátkové šabloně tichá sloka-hlasitý refrén, má silný a výrazný riff, šlapavé bicí a její ústřední motiv se snadno zapamatuje. A funguje to parádně. Od ostatních opusů se liší také svým textem, který pojednává o situaci, kdy se potřebujete sakra honem rychle vysrat, jenže na hajzlech je všude obsazeno. To dokáže opravdu vyvolat vnitřní stresy. Zbytek alba se zaobírá stavem mysli v drogovém opojení, nekonečnem a taky ekologií. Právě ekologie je zjevně zamýšlena jako hlavní koncept pro „00420603545450“, jelikož píseň zabývající se právě tímto tématem, „Trash Island“, byla obdařena také výpravným animovaným videoklipem. Ten vyobrazuje zdecimovaná zvířátka vyhoštěná ze svého přirozeného prostředí na nechutný ostrov. Na ten si ale začínají brzy zvykat, jenže to už zase přicházejí ekologové a ten bordel k jejich nelibosti chtějí uklidit. Navíc popularita tématu a Grety Thunberg si o to říkala. Bohužel pro Hentai Corporation, s nástupem koronaviru začala být lidem tahle problematika alespoň na těch pár měsíců zcela u prdele.

Nejvíce jsem si oblíbil feťáckou „Methlocked“. Podobně jako „Inner Stress“ stojí na velice mohutném riffu, ale brzy si o slovo řekne valící se basa. Opět využívá klidnějších slok, v nichž Radek Škarohlíd přísnou dikcí postupně směřuje do pověstného ječáku. Právě tyto momenty mě vždycky upozorní na produkci „00420603545450“, jelikož mi tyto hlasité pasáže přijdou zbytečně přeřvané. I zvuk nástrojů, zejména když začnou hrát všechny najednou, je tak nějak divně zploštělý, zkrátka po zvukové stránce mi „Intracellular Pets“ vyhovovalo daleko lépe.

Hentai Corporation

„Methlocked“ se stejně jako „Trash Island“ a následující „Rise for the Last Time“ převrhne i do uvolněnějších partů. Tam hrají prim zejména klávesy a kytary. Podobně jako v úvodu „Trash Island“, jenž dále pokračuje do Radkova pitvoření se kombinovaného s klávesami plnými třešniček a citrónků, což moc nemusím a lehce vidlácky našláplé zlomové tempo také ne. Všechno se ale to převrhne do naprosto úžasného partu, který řadím mezi vůbec to nejlepší z katalogu Hentai Corporation. Radek tu nasadí usedlejší polohu hlasu, riffy usměrní skladbu k dalšímu vývoji a dojde i na povedené vyhrávky. Rovněž tak zajímavé jsou i synthwave klávesy v poslední „Rise for the Last Time“. Je to trochu dojáček, líbivý refrén mi je proti srsti, ale atmosféru to má dobrou. A náhlá mezihra připomene obdobný postup v „Rime of the Ancient Mariner“ od Iron Maiden, hehe. Nejvíce mě tu baví ale ta neobvyklá načasování, díky nimž je tohle dost možná doposavad nejtechničtější věc Hentai Corporation, takže ve výsledku ok.

Abych dojmy z „00420603545450“ nějak shrnul. Při ohlédnutí za diskografií Hentai Corporation se s určitostí jedná o jejich dosud nejkomplexnější a nejprogresivnější dílo. Přitom je stále přístupné. To je rozhodně krok dobrým směrem. Časovou rozmáchlost skladeb se jim daří naplňovat obstojně, byť jsou tu určité pasáže, které mi moc nesedí, ty lepší převažují. Co mi ale vadí dost, je zvuk nahrávky. To skladby a celé EP táhne dolů, což je škoda. Nejsem si jistý, jak moc často se k němu budu vracet, ale na druhý díl jsem zvědavý.