Triumph, Genus – V zasněžených vrcholech se odráží můj smysl

Datum vydání: 23.3.2016
Label: Hexencave Productions

01. Mýtit tu černou nezdařilost
02. V zasněžených vrcholech se odráží můj smysl

Hrací doba: 11:58

Triumph, Genus jsou krásný příklad kapely, která si nijak nehraje na povrchní či vtíravou prezentaci, ale předkládá vždy jen hotový výsledek, jemuž nechybí úroveň. Pokud dění v místní blackmetalové scéně sledujete, tak věřím, že jste se o kvalitách kapely již přesvědčili sami, tudíž přejdu od úvodu rovnou k nejnovějšímu dvouskladbovému EP „V zasněžených vrcholech se odráží můj smysl“. To vyšlo v březnu u slovenského labelu Hexencave na kazetě limitované počtem sta kusů.

S úvodními vteřinami „Mýtit tu černou nezdařilost“ na posluchače dýchne militantně-vznešený duch evokující švédské Arditi, do kterého J. pozvolna deklamuje své poselství světu. S nástupem již ryze blackmetalové sypačky onen epický feeling neutichá, naopak. Riffy a pestré bicí bohatě čerpají ze severského odkazu, ale jak již fanoušci Triumph, Genus sami ví, pánové s ním dovedou zacházet poměrně po svém. Bez experimentů či překvapivých zvratů, ale to není žádné mínus, když je hudba dotažena do důsledků, jak tomu v tomto případě bezpochyby je.

Avšak s druhým titulním songem, již určité problémy mám. Jedná se pochopitelně o ryze subjektivní věc, ale z nějakého důvodu mi titulní skladby všech dosavadních vydání Triumph, Genus přijdou slabší než zbytek („Jiné se dnes má mými světy rozléhat“ není špatná skladba, ale v porovnání s „Na nejhlubších lidských dnech“ doslova bledne) či doslova plané („Všehorovnost je porážkou převyšujících“ na jiných formátech často přeskakuji). Skladba „V zasněžených vrcholech se odráží můj smysl“ počne bez okolků v tempech nejrychlejších, ale i když bych jí z objektivních hledisek vytknout nic nemohl, přesto ji považuji za nudnou. Holt není riff jako riff a v tomhle ohledu první skladba jasně dominuje. K zlepšení dojde cca za půlkou, ruku v ruce s pomalejšími tempy. Přesto mám jasno, kterou z přítomných skladeb upřednostňuji.

Takto mi pochopitelně vychází jakoby půlka vydání byla „zbytečná“, což by v rámci delší hrací doby působilo poněkud tragicky. Ale i tak si nemyslím, že se jedná o bezúčelné vydání. Uvidíme, jak se tyto skladby Triumph, Genus blýsknou v kontextu vydání na CD či LP. Co mě však přivádí k myšlence, že je něco takového snad v plánu? Fakt, že toto EP je nejchudším kazetovým titulem Triumph, Genus. Takže tedy ještě k vydání a nosiči samotnému. Zvukově to máme někde mezi dlouhohrající deskou a předchozím kazetovým EP. „Všehorovnost je porážkou převyšujících“ je na magnetofonové pásce dle mého názoru zahuhlaná až příliš, zatímco „Jiné se dnes má mými světy rozléhat“ zní perfektně čitelně, a přesto nepostrádá ono specifické kazetové zabarvení, díky němuž mám (nejen já) tenhle formát v oblibě. Grafický layout přiložené j-card mi navzdory všeobecnému vizuálnímu minimalismu Triumph, Genus připadá také slabší. Ale oním hlavním argumentem je absence textů, které byly dříve přítomny vždy, no a jak fanoušek jistě instinktivně ví, ty nejsou v rámci Triumph, Genus vůči hudbě druhořadé. Důvody mohou být samozřejmě jiné, ale přesto je jejich absence překvapivá.

Ať už je váš pocit z recenze jakýkoliv, já pouze dodám, že by si fanoušci Triumph, Genus tak jako tak neměli nový materiál kapely nechat ujít.

1 komentář u „Triumph, Genus – V zasněžených vrcholech se odráží můj smysl“

1. Vždyť mu jde úplně v pohodě rozumět, tak na co texty v bookletu? Nechci být za rypáka, ale stejně jako se mi trochu víc líbila Nyönpa před Sortilegia, tak tady mě víc bere druhý track. Ale to je čistě pocitová věc, nějaké technické provedení či chytlavost riffu stranou.