08. Redemption
09. King of All Kings
10. Turning to Stone
11. Bullet

Hodnocení: 5/10

Scarlet Records

Hádám, že většině z vás jméno Angels of Babylon mnoho neřekne. Ne, že bych na tom před náslechem jejich druhého alba “Thundergod” nebyl stejně. A vzhledem k mé neorientaci a poměrně zásadním nedostatkům na poli power/heavy metalu mě při zjišťování informací o kapele nemálo překvapilo, že nejde o náhodnou bandu cucáků sebraných kdesi v lokální putyce čtvrté cenové, která se rozhodla hrát power metal ze staré školy. Tuhle kapelu totiž má na triku bývalý člen Manowar, jmenovitě bubeník Rhino, a když jsem to zjistil, popravdě jsem měl trochu strach, jestli čirou náhodou nepůjde zas o nějaký nafrněný true metal, který jediný je ten pravý a všechno ostatní může utřít nos – ale naštěstí tomu tak není.

Když to vezmu od opačného konce, než je obvykle zvykem, “Thundergod” je vlastně docela slušné album. Nijak sice nevyčnívá z vod power metalového průměru, jakých dneska najdete opravdu spoustu, na druhou stranu to ale není žádný průser, který byste znechucením stopnuli po první půlminutě a vyhodili otevřeným oknem. “Thundergod” není víc ani míň než typický power/heavy metal a je třeba k němu tak přistupovat. Starší generace se při poslechu nejspíše vrátí do svých mladých let, my mladší do let dětských, prenatálního stadia či ještě daleko před něj, zkrátka a dobře kamsi do přelomu let osmdesátých a devadesátých a dál. Je jedno, jestli vezmete kytaru, basu, bicí, klávesy, vokál, postupy, riffy nebo sóla, všechno je to takříkajíc sázka na jistotu. Což nemusí být nutně špatně, album se poslouchá tam i zpátky vcelku příjemně. Přinejmenším velmi dobře funguje coby nenáročný podmaz k práci, na který se nemusíte příliš soustředit, ale pokud se do “Thundergod” zaposloucháte, pár slušných momentů určitě také najdete. Na druhou stranu ale najdete spoustu momentů a prvků, které jste už někdy v nějaké nepříliš vzdálené variaci slyšeli a snad i slyšet museli, pokud se alespoň trochu motáte kolem žánru.

Vypíchnul bych zejména svižnější a šlapavější kousky, “What Have You Became” nebo “True Brothers“. I nějaká ta výpravná v podobě “King of All Kings” nebo hymnická “Sondrio” se dá docela obstojně poslouchat. Něco se děje, dá se do toho podupávat nohou, svižné riffy a sóla dávají albu šťávu, která docela úspěšně supluje nedostatek invence a obecně jistou zamrzlost v čase. Celkově nejslabší je “Thundergod” v nejpomalejších místech, kde přešlapuje na místě, cosi bezradně drnká na kytaru a vůbec je takové bezradné, nijaké. Obecně mám za to, že balady na takových albech jsou vážně jen z prázdné povinnosti, zkrátka jen proto, aby byly, přestože jsou navýstost zbytečné, nudné a výsledný dojem z alba nanejvýš úspěšně mrví. Přesně to je případ “Turning to Stone“, která by se dala s naprostým klidem vypustit a z velké části i “Redemption“, která když nic jiného, alespoň v závěru slušně graduje. Když už jsem nakousl vypouštění písní a krácení délky vůbec, úplně stejně by albu prospěla nějaká ta selekce, třeba naprosto nic neříkající tuctovka “Queen Warrior” nebo závěrečná kýčovitost “Bullet” s absolutně otravným refrénem. Hrací doba by se tak dostala k příjemných čtyřiceti minutám, které by mu jistojistě slušely víc než současných padesát dva minut.

Verdikt? Víceméně zazněl už na začátku – “Thundergod” vážně není nic zázračného, co by vás posadilo na prdel a týden vás donutilo chodit se sluchátky v uších a poslouchat do zblbnutí. Přesto jde o kus slušné práce, která je příjemná na poslech a lze jí vytknout vážně jen nedostatek invence a sem tam pro power metal typické kýčovitosti a naivity. Což, pokud chcete něco nenáročného a snadno stravitelného, aniž byste se po kolena brodili v močůvce našeho domácího agro metalu, vůbec nevadí.